خبرگزاری کار ایران

راهنمای جامع سفر به پایتخت گردشگری اکو منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۴۱۷

کتاب گردشگری «سلام ساری» برای نخستین بار منتشر شد و به روایت فارسی و انگلیسی جاذبه‌های شهرستان ساری پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس مهدوی (نویسنده کتاب گردشگری «سلام ساری») و از فعالان حوزه گردشگری درباره‌ی این کتاب گفت: ساری در سال ۲۰۲۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شد. با وجود اهمیت این رویداد و گستردگی و همسایگی کشورهای عضو اکو، بهره لازم از این فرصت برده نشد و نتوانست زمینه ساز رونق گردشگری و شکل گیری زیر ساخت‌ها در این شهر کهن و شمالی باشد. 

وی افزود: معرفی داشته‌های ساری به گردشگران داخلی و خارجی، یکی از مهمترین اولویت‌ها بود که باید از سوی مسولان ستادی و استانی وزارت گردشگری، شهرداری ساری و بخش خصوصی جدی گرفته می‌شد که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت و تولید محتوایی را از این شهر شاهد نبودیم.

مهدوی اظهار داشت: ساری در معادلات گردشگری شهری ناشناخته است و گردشگران با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و بومی این شهرستان آشنا نیستند. همین خلاء موجب شد تا داشته‌های این شهرستان مورد بررسی و روایت قرار گیرد. 

این فعال گردشگری افزود: در کتاب گردشگری ساری نیازهای گردشگران برای اقامت در این شهر روایت شده و علاوه بر مناطق شهری و روستایی، اقامت و غذا، بازار، بوم گردی، حیات وحش و محیط زیست، موزه ها، طبیعت گردی، اماکن و منطق تاریخی، آیین‌های بومی و ثبت شده ملی و… معرفی شده است. 

مهدوی با بیان اینکه روایت انگلیسی این کتاب برای معرفی ساری در ابعاد فرا ملی نیز مورد لحاظ قرار گرفت، افزود: در این اثر جاذبه‌هایی نظیر جنگل‌های هیرکانی، راه‌آهن تاریخی شمال، پناهگاه‌های حیات وحش و پارک ملی کیاسر، آیین‌های کهن و ریشه دار واثار تاریخی مغفول مانده که منحصر به فرد هستند و می‌توانند مورد توجه گردشگران خارجی قرار گیرند برای نخستین بار معرفی شده‌اند که تاکنون در معادلات گردشگری مازندران و ساری جایی نداشتند. 

وی افزود: این کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، علاوه بر هتل ها، مراکزاقامتی و تفریحی، در قفسه کتابخانه‌های عمومی نیز جای خواهد گرفت. به شهرداری ساری هم پیشنهاد دادیم تا کیوآرکد کتاب در مراکز عمومی دراختیار شهروندان و گردشگران قرارگیرد. 

کتاب «سلام ساری» در ۱۳۸ صفحه رنگی، در انتشارات «نت» چاپ شده و دراختیار علاقمندان به گردشگری قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز