خبرگزاری کار ایران

​نقش محوری مساجد در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۱۴۱

در دوران تمدن اسلامی، مساجد به عنوان یک نهاد تأثیرگذار، اجتماعی، تاریخی و تمدنی، در فرهنگ دینی، ایرانی و تمدنی کشور وجامعیت و مرکزیت هر بلاد، نقش داشته است. این بنای ماندگار بویژه مساجد جامع بلاد، در طول تمدن اسلامی با مدرسه و بازار، ترکیب بدیعی از یک شهر اسلامی ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، به جهت جلوگیری از کمرنگ شدن نقش مساجد در جامعه اسلامی، در یکی از تدابیر سند پیش‌نویس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، با هدف بازگرداندن اقتدار و نقش محوری و مردمی مساجد: «اهتمام به ارتقای نقش محوری و مردمی «مسجد» در رشد معنوی و فرهنگی، تقویت تعاملات اجتماعی و انسانی و ارتقاء همدلی و همبستگی در جامعه اسلامی»، آمده است. 

با اجرای این تدبیر، ظرفیت عظیم و اثرگذار فضاهای گسترده مساجد در کشور، مجدداً باز تعریف شده وفرصت لازم برای بهره‌گیری از اهداف تدبیر مبتنی بر تعاملات اجتماعی، مردمی بودن وانسجام اجتماعی مساجد، فراهم خواهد شد. چرا که فضای فرهنگی و معنوی مساجد در کل کشور، قابلیت وظرفیت فراوانی برای ارتقاء معنویت و فرهنگ جوامع مختلف را دارد. 

این تدبیر با اشاره به مسجد محوری جامعه، خواهان توجه بیشتری به ارتقاء مساجد کشور داشته و با اهداف افزایش سرمایه و انسجام اجتماعی، از طریق تقویت حضور مردم، به افزایش روحیه همکاری، تعامل، همدلی و همبستگی در جامعه اسلامی توجه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز