خبرگزاری کار ایران

سراج: شاگرد فرامرز پایور بودم و آواز را از محمدرضا شجریان یاد گرفتم

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۶۲۶

حسام الدین سراج در برنامه «شب فیروزه‌ای» گفت: از سنین کودکی ساز تنبک و سنتور می‌نواختم. به تهران آمدم و نزد استاد فرامرز پایور، پشنگ کامکار و رضا شفیعیان بودم. آواز را نیز از استاد محمود کریمی و محمدرضا شجریان فرا گرفتم.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین سراج و نعیمه نظام دوست مهمان برنامه شب فیروزه‌ای شب گذشته (جمعه ۱۸ شهریور) بودند که از شبکه ۵ سیما پخش شد.

سراج در توصیف عشق گفت: عشق با سکوت و بی‌زبانی قشنگ است و باید رمزآلود باشد. در حقیقت، زبان ما در توصیف عشق نارسا است.

وی درباره اینکه چگونه به موسیقی علاقه‌مند شده است، گفت: پدرم با استاد تاج اصفهانی و جلال الدین همایی محشور بود و من همیشه دوست داشتم در جلسه آنان حضور داشته باشم تا از سخنان آنان، چند کلمه‌ای یاد بگیرم. به همین دلیل از سنین کودکی با شعر و موسیقی انس داشتم. مادرم نیز استعداد موسیقی داشت اما هیچ گاه بروز بیرونی نداشت و فقط زمزمه‌هایش را می‌شنیدیم.

این خواننده برجسته گفت: من از سنین کودکی با ساز تنبک آغاز کردم و سپس تبدیل به ساز سنتور شد. وقتی به تهران آمدم، نزد استاد فرامرز پایور و سپس استادان پشنگ کامکار و رضا شفیعیان بودم. آواز را نیز در نزد استاد محمود کریمی و محمدرضا شجریان فرا گرفتم. خاطرم هست زمانی که کم سن و سال بودم، استاد پایور به عنوان یکی از سرآمدان روزگار موسیقی در تلویزیون ساز می‌زد و من عاشق ایشان بودم. زمانی که به تهران آمدم پیش ایشان رفتم و هر جلسه با ایشان برایم بسیار خاص بود.

نعیمه نظام دوست دیگر مهمان برنامه بود. او درباره عشق گفت: اولین مرتبه عشق، عشق به خداوند است و باید عاشق خدا بود. هر چیزی که در این دنیا هست از وجود اوست و هر چیزی که می‌خواهیم را باید از خودش بگیریم. علاوه براین، عشق دیگری که در دنیا هست و واقعا زیباست، عشق به پدر و مادر است. این عشق واقعا زیباست. شاید بچه‌ها این عشق را درک نکنند، اما به نظرم پدر و مادر دلسوزترین افراد در زندگی ما هستند که خیر ما را می‌خواهند.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه علاقه به کار کمدی دارد یا جدی، گفت: بیشتر کار کمدی دوست دارم، چرا که مردم را می‌خندانم و دلشان را شاد می‌کنم. واقعا خوشحال می‌شوم زمانی که می‌بینم مردم می‌خندند. گاهی اوقات پیام‌هایی از مردم دارم که می‌گویند غمگین بودم، اما فلان برنامه از شما را دیدم و حالم بهتر شد.

حسام الدین سراج نیز درباره تفاوت کار کمدی و درام گفت: چارلی چاپلین می‌گوید تراژدی کلوزآپ است اما کمدی لانگ شات است؛ اگر همه هستی را از نمای بالا ببینید، همه چیز خنده‌دار و جالب است اما گاهی اوقات در لحظه‌ها گیر می‌کنیم و غمگین می‌شویم.

جُنگ «شب فیروزه‌ای» هر هفته دوشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه پنج پخش می‌شود. این برنامه که با اجرای سیدمرتضی حسینی روی آنتن می‌رود، در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج تهیه و تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز