خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

رزرو هتل‌های شهرهای شمالی و غربی برای تعطیلات مهرماه/ احتمال افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی نرخ هتل‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۳۵۰

رئیس جامعه هتلداران ایران از تمایل هتلداران برای افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی نرخ هتل‌ها در مهرماه خبر داد و گفت: این افزایش نرخ منوط به توافق با معاونت گردشگری خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه هتلداران ایران) با اشاره به آنکه این روزها در هفته‌های پایانی تابستان، همچنان هتل‌ها و مراکز اقامتی مازندران مملو از مسافر هستند، گفت: نه تنها اواخر هفته بلکه در طول هفته نیز ضریب اشغال هتل‌های استان مازندران بالاست و تقریبا در تمام طول هفته مسافر دارند.

او ادامه داد: این روزها در دوران پسا کرونا شاهد بهبود روند گردشگری هستیم و ضریب اشغال هتل‌ها خوب است. البته با توجه به آنکه به مهر نزدیک می‌شویم، باید بر سر افزایش نرخ با معاونت گردشگری به توافق برسیم.

به گفته حمزه‌زاده، جامعه هتلداران در نظر دارد که پیشنهاد افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی نرخ هتل‌ها را برای مهرماه به معاونت گردشگری پیشنهاد دهد. در این میان میزان نرخی که افزایش خواهد یافت بعد از توافق اعلام می‌شود. این افزایش نرخ حق مسلم هتلداران است. البته برخی از استان‌ها این افزایش نرخ را اعمال نمی‌کنند و هر هتل و استان و شهرستان بر اساس وضعیت موجود خود این افزایش را اعمال می‌کند. در هر حال این افزایش نرخ متغیر خواهد بود.

او درخصوص تاثیری که اعمال افزایش نرخ که چند ماه گذشته شاهد بودیم بر میزان مسافران هتل‌ها داشت، گفت: خوشبختانه تعداد مسافران هتل‌ها در حال افزایش است. این درحالی است که افزایش گذشته با وجود تورم موجود، حتا نتوانسته حاشیه سود هتلداران را افزایش دهد و می‌توان گفت اسفند سال گذشته، حاشیه سود هتل‌ها از آنچه امروز شاهد هستیم، بیشتر بود. به طور مثال اگر درآمد یک هتل پارسال ۱۰ میلیارد تومان بود و امسال هم ۱۰ میلیارد تومان باشد، حاشیه سود آن در سال گذشته بیشتر از امسال بود. هزینه‌ها به اندازه‌ای بالا رفته است که افزایش نرخ‌ها نمی‌تواند پاسخگوی درآمد و حاشیه سود هتل‌ها باشد.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: تورم سبب شده حتا افزایش ۳۰ درصدی نرخ‌هتل‌ها نتواند تورم موجود در جامعه را پوشش دهد. البته این افزایش نرخ‌ها سبب کاهش تعداد مسافران نشد.

رئیس جامعه هتلداران ایران یادآور شد: درحال حاضر علاوه بر هتل‌های استان‌های شمال کشور، هتل‌های استان‌های غربی بخصوص تبریز مملو از مسافر هستند و حتا برای تعطیلات پایان شهریور و هفته‌های اول مهر نیز رزرو شده‌اند. هتل‌های استان‌های خراسان رضوی نیز مملو از مسافر هستند و ضریب اشغال بالایی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز