خبرگزاری کار ایران

نشست زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۸۵۸

یازدهمین نشست از سلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزۀ هنری، ساعت ۱۴ تا ۱۶ دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی، یازدهمین نشست ازسلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزۀ هنری، ساعت ۱۴ تا ۱۶ دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ با سخنرانی محمدحسن مقیسه (پژوهشگر و استاد دانشگاه و مؤلف کتاب امین زبان فارسی)، درحوزه هنری برگزار خواهد شد. 

زبان، یکی از مؤلفه‌های مؤثر در هویت بخشیدن به تمدن و فرهنگ هنر کشور است. زبان فارسی که بیش از هزار سال سابقه کتابت در فرهنگ بشری دارد و توانسته است از رهگذرمتون منثور و منظوم خود، آثار مانایی خلق کند، همواره در نگاه بلند ادبا و رهبران فهیم کشور، عزیز بوده است و عظیم. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی که از سنین نوجوانی به موضوع ادبیات، چه با مطالعه داستان‌ها و رمان‌ها، و چه با سیر در اشعار شاعران، مأنوس بوده‌اند، به خوبی به نقش زبان در پویایی و ماندگاری آثار ادبی پی برده‌اند. از سوی دیگر، امروزه بر کسی پوشیده نیست که زبان کارکرد سیاسی و بین المللی نیز دارد و یکی از مقولات وحدت سیاسی هر کشور می‌تواند محسوب شود. 

نشست «زبان فارسی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی» که با سخنرانی محمد حسن مقیسه برگزار می‌شود، گزارشی از نقطه نظرها، دیدگاه‌ها، کوشش‌ها و دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب در باره حفظ و گسترش زبان فارسی در داخل و خارج از کشوراست. 

این برنامه به صورت زنده از صفحه حلقه زبان فارسی به نشانی: Instagram. com/h. z. farsi پخش خواهد شد. 

لازم به ذکر است، این نشست پیش از این قرار بود که ۱۳ تیر ۱۴۰۱ برگزار شود و اطلاع‌رسانی هم انجام شده بود اما برگزاری آن به دلیل تعطیل شدن تهران در روز یادشده، به خاطر آلودگی‌هوای ناشی از میزان زیاد آلاینده‌ها و ریزگردها، به تعویق افتاد. 

این نشست در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزۀ هنری، طبقه چهارم، اتاق ۲۰۷ برگزارمی‌شود و حضور در آن برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز