خبرگزاری کار ایران

رویداد کارتونی «فیلترهای زندگی من» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۲۷۷

رویداد کارتونی «فیلترهای زندگی من» ۲۷ مردادماه به صورت آنلاین و غیر حضوری با شرکت ۵۵ کارتونیست برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نخستین رویداد کارتونی «فیلترهای زندگی من» با دبیری جمال رحمتی، ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱ به صورت آنلاین و غیر حضوری با شرکت ۵۵ کارتونیست برگزار می‌شود. 

در توضیحات این رویداد آمده است:

«در این سال‌ها صحبت از فیلتر زیاد به میان کشیده شده است، اما عموما به کارکردهای منفی آن اشاره شده است. کارکردهای که همه ما به نوعی از آن بیزاریم. در صورتی که فیلتر‌های مفید هم در زندگی ما بوده و هستند که حیات ما به بودن و کیفیت آن‌هاست. از اینکه چه موسیقی گوش کنیم، کجا بریم، چه کارهای انجام بدیم، چه دانشگاه و رشته‌ی انتخاب کنیم و در تصویر کلی چه چیزی را نسبت به چه چیزهای برتر بدانیم و انتخاب کنیم، از فیلترهای مختلفی بهره می‌بریم که زندگی و شخصیت ما را می‌سازند. از سوی دیگر برای هوا، آب، روغن، بنزین و ماشین بهتر تا آب و هوا و زندکی بهتری داشته باشیم، تا هواپیما و قطار و ابزارآلات پزشکی، صنعتی و زیستی، از فیلترهای متنوعی در زندگی استفاده می‌کنیم. اما از زمانی که فیلتر فقط کارکرد محدود کننده به خود گرفت بیش از آنکه چهره مثبت آن دیده شود، منفی شد و به قابلیت‌ها و حضور پر بسامد آن در زندگی بی‌توجه شدیم. اینکه ادامه حیات ما به وجود فیلترهای خوب در زندگی وابسته است، همواره مغفول ماند. رویداد هنری کارتونی «فیلترهای زندگی من» از این دریچه و بر این مبنا شکل گرفت و می‌خواهد با زبانی متفاوت به فیلتر نگاه کند. 

در چنین وضعیتی که فیلترها نقش دوگانه و پیچیده‌ای را به خود گرفته‌اند، شاید بهترین زبانی که بتواند این وضعیت دوگانه را ترسیم کرده و از آن سخن بگوید کاریکاتور و کارتون باشد. کارکردهایی که اتفاقا می‌تواند حال وسایل و ابزار زیستی و کاربردی ما را بهبود بخشیده و کارآمد سازد. 

اولین‌ها همیشه مورد توجه هستند و بی‌شک این در تاریخ کارتون و کاریکاتور خواهد آمد که چه کسانی حامی کارتون و کاریکاتور بودند و به قوت این زبان پی بردند و برای بیان حرف‌های خود آن را کاربردی‌تر و گویا‌تر یافتند. 

این رویداد با حمایت گروه صنعتی سرکان در تاریخ پنج شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ از طریق صفحات اینستاگرام هنرمندان و کارتونیست‌ها قابل مشاهده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز