خبرگزاری کار ایران

در رونمایی از پوسترهای نمایشگاه‌های صنعت غذا و نوشیدنی مطرح شد:

غذای متنوع ایرانی در صنعت غذای جهانی، برند نشده/ با توسعه گردشگری به پول نفت نیاز نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۶۱۳

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس تاکید کرد: غذای متنوع ایرانی در صنعت غذای جهانی، برند نشده است درحالی که اگر گردشگری غذا و به طور کلی گردشگری در کشور توسعه یابد ما مطمئنا نیازی به پول نفت نداریم.

به گزارش ایلنا، پنجمین مجموعه نمایشگاه‌های تخصصی بین المللی تجهیزات آشپزخانه صنعتی، رستوران، فست فود، کافی شاپ، کترینگ، قنادی، محصولات آرد ونان، بستنی و آبمیوه ومحصولات پخت غذا ونوشیدنی‌ها با حضورتولیدکنندگان برتر، مدیران و صاحبانF&B، متخصصان امور رفاهی وپذیرایی وفعالان مرتبط از ۲۵ تا ۲۸آبان ماه در شهر افتاب تهران برگزار می‌شود، از این رو نشست هم اندیشی و مراسم رونمایی از پوسترهای این نمایشگاه، شب گذشته با حضور نمایندگان مجلس، روسای چهارده اتحادیه صنفی صنعت غذا و جامعه هتلداران، تشکل‌ها و نهادهای مرتبط، فعالان حوزه گردشگری در هتل اسپیناس برگزارشد. 

محمدرضا دشتی اردکانی (عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون گردشگری مجلس) در این مراسم از اعلام آمادگی مجلس و فراکسیون گردشگری برای حمایت و کمک به توسعه صنعت غذا، نوشیدنی و احیای خوراک ایرانی خبرداد و گفت: فراکسیون گردشگری آنچه را در توان خود دارد برای کمک به این صنعت به کار می‌گیرد و آمادگی دارد تا حلقه اتصال فعالان این صنعت با بخش دولت باشد. 

او با اشاره به اینکه گردشگری خوراک و غذا یکی از ۱۲۰ نوع گردشگری است که مورد استقبال مردم جهان است، گفت: در کشور ما با توجه به پتاتسیل‌های فراوانی که در این زمینه وجود دارد، در صنعت غذای جهانی غذای متنوع ایرانی برند نشده است و ظرفیت‌های کم نظیر این عرصه مغفول مانده است. 

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به ظرفیت‌های مختلف کشور در زمینه گردشگری از حضورگسترده گردشگران خارجی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی دریزدواردکان یاد کرد و افزود: اگر گردشگری غذا و به طور کلی گردشگری در کشور توسعه یابد ما مطمئنا نیازی به پول نفت نداریم. 

سپس امیر اصلان زاده (معاون گردشگری مرکزخدمات ایرانیان خارج ازکشور وعضو شورای سیاستگذاری پنجمین نمایشگاه) با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری یکی از ارکان اصلی، بخش خوراک و نوشیدنی است، گفت: ارایه خدمات در این حوزه به همان اندازه که یک کشور، شهر، مرکز اقامتی و. . را به اوج می‌رساند به همان اندازه هم می‌تواند آسیب وارد کند و فعالیت در این حوزه، حرکت بر لبه تیغ است. 

همچنین او از برگزاری میز کسب و کار با هدف افزایش دانش و تبادل اطلاعات خبر داد و گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه فارغ از نمایش توانمندی‌های فعالان این حوزه، ترویج توسعه پایدار از طریق حفظ محیط زیست کاهش مصرف انرژی و آلودگی، کمک به کاهش هزینه‌های تولید غذا و تعدیل ریسک سرمایه‌گذاری دراین صنعت خواهد بود. 

در ادامه احمدیان (دبیر فراکسیون کارآفرینی مجلس شورای اسلامی) نیز با تشریح اهمیت نمایشگاه‌های تخصصی و ضرورت حمایت از اصناف و کارآفرینان، ازروسای اتحادیه‌های صنفی و مسئولان نمایشگاه خواستار همکاری و تعامل مشترک برای هرچه موفق‌تر برگزار شدن این رویداد تخصصی و بهره‌برداری تمامی ذینفعان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز