خبرگزاری کار ایران

پاسخگویی به شبهات عفاف و حجاب در فرهنگسرای اندیشه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۵۰۲

رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: دستگاه‌های فرهنگی که علم‌دار فریضه جهاد تبیین در گام دوم انقلاب هستند، وظیفه مهمی در ترویج امر حجاب و عفاف دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، امین‌زاده (رئیس فرهنگسرای اندیشه و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷) گفت: فرهنگسرای اندیشه با برپایی سلسله جلسات «کشف واقعیت‌های حجاب» تلاش دارد دو هدف اساسی را در این موضوع مهم دنبال کند؛ یکی از این اهداف، استفاده از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی برای، ترویج و تشویق جامعه به مقوله عفاف و حجاب است و دیگری تبیبن و ارائه‌ی پاسخ دقیق علمی به جبهه رسانه‌ای غربی است که با فعالیت ۲۴ساعته و شبهه‌افکنی در مقوله عفاف و حجاب سعی دارد این مقوله فرهنگی را با دیگر موضوعات پیوند زده تا بهره‌برداری‌های بعدی خود را رقم بزند. 

وی ادامه داد: متأسفانه امروز به علت توسعه فناوری و تکنولوژی، صدای دشمن به راحتی در خانه‌های هر ایرانی پخش و منتشر می‌شود، اما صدای کسانی که دلسوزانه مقابل جنگ شناختی و روانی دشمن ایستاده‌اند، به علت عدماهتمام، توجه و پشتیبانی متولیان امر حتی به گوش هم وطنان خودمان نیز نمی‌رسد. 

رییس سابق فرهنگسراهای انقلاب، سرو، گلستان، فردوس و باغ موزه هنرهای ایرانی با تاکید بر لزوم فعالیت رسانه‌ای هوشمندانه، درست و فراگیر در موضوع حجاب گفت: رسانه‌های غربی همواره تلاش می‌کنند با مغلطه و ایجاد پل ارتباطی بین موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با مقوله حجاب و دوقطبی سازی‌های فرهنگی-اجتماعی، آن را آماج حملات خود قرار دهند، این اتفاق در حالی است که این مقوله ارتباط نزدیکی با فرهنگ و آیین مردم مسلمان ایران دارد. در اینجاست که اهمیت فعالیت رسانه‌ای و فرهنگی کارشناسانه و هدفمند برای تبیین اصلی‌ترین نکات در مقوله عفاف و حجاب نمایان می‌شود. این فعالیت به ویژه برای دستگاه‌های فرهنگی که علمدار فریضه جهاد تبیین در گام دوم انقلاب هستند، اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. 

امین زاده تاکید کرد: عدم شناخت ابزارهای عصر جدید و همچنین‌عدم آشنایی با منطق اصیل و مترقی آموزه‌های اسلامی باعث می‌شود که دستگاه‌های فرهنگی بعضاً عملکرد مناسبی نداشته و از دشمنان نیز بدتر عمل کنند. 

رئیس فرهنگسرای اندیشه ضمن اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی در موضوع عفاف و حجاب گفت: با مروری بر آموزه‌های اسلامی و ایرانی می‌توان به اهمیت عفاف و حجاب در این منابع که سرچشمه‌های اصلی فرهنگ ما به شمار می‌روند، پی برد، اما نکته مهم این است که بسیاری از این مفاهیم ارزشمند یا تاکنون بیان نشده و یا شیوه درستی برای بیان آن‌ها انتخاب نشده است. اگر می‌خواهیم گامی در جهت ترویج و تشویق جامعه به مقوله عفاف و حجاب برداریم لازم است فعالیت فرهنگی متناسبی را در قالب‌های گفت‌وگو و بیان آموزه‌های مذکور تعریف کرده و به درستی آن را اجرا کنیم. سلسله جلسات گپ و گفت درباره حجاب با همین محوریت طراحی شده و نخستین گام را در این زمینه برداشته است. 

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعدد و متنوع ارتش سایبری دشمن که به وسیله پادوهای آن‌ها از قبیل بی‌بی سی و ایران اینترنشنال و مسیح علی‌نژاد، با اهداف حیازدایی و منفعل و بی‌قدرت و افسرده نشان دادن زن محجبه پیاده می‌شود، نیازمند فعالیت جدی و متقابل متولیان فرهنگی و مسئولین است که باید با تأمل و درایت زیاد به مقوله مهم «حیا و حجاب» نگریسته و از هرگونه اقدام یا عدم اقدام اشتباه و غیرکارشناسی بپرهیزند. 

او از برگزاری جدیدترین جلسات ویژه برنامه «کشف واقعیت‌های حجاب» در فرهنگسرای اندیشه خبر داد و گفت: در این هفته، سومین جلسه از سلسله مباحث گپ و گفت در موضوع حجاب برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: در این جلسه، قرار است مسائل فرهنگی و اجتماعی درباره موضوع حجاب مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مهدی جمشیدی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و محسن بدره عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا مهمان این این برنامه خواهند بود. 

براساس این گزارش، این ویژه برنامه روز یکشنبه ۲۳ مردادماه از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌شود با حضور در این جلسات، مباحث و سوالات مدنظر خود را پرسیده تا به غنای هرچه بیشتر این برنامه کمک کنند. علاقه‌مندان برای ورود آنلاین به این جلسه نیز می‌توانند از طریق لینک https://online.shahramookht.ir/ch/gapogoft وارد این جلسه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز