خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل انتظامی کشوردر ساری :

افزایش هزینه صدور گذرنامه شایعه است/ رایزنی با پلیس عراق برای سهولت امکان سفر اربعین زائران

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۸۸۸

سردار حسین اشتری، شایعه هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه را تکذیب کرد و از پیش بینی‌های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار حسین اشتری  امروز در حاشیه بازدید از کلانتری ۱۲ شهرستان ساری در جمع خبرنگاران استان، شایعه هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه را تکذیب کرد و از پیش بینی‌های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار خبر داد.

وی از آمادگی پلیس برای ارائه خدمات به زائران حسینی در ماه محرم خبر داد و افزود: همچنین پلیس برای ارایه خدمات به خودروهای عمومی و شخصی برای تردد در اربعین حسینی آمادگی دارد.

فرمانده کل انتظامی با تاکید بر تسهیل تردد و آمادگی لازم برای صدور گذرنامه از هماهنگی بین پلیس ایران و پلیس و وزارت کشور عراق خبر داد و گفت: همکاری خوب بین مسئولان با مردم و پلیس همانند سنوات گذشته وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی چهار مرز زمینی " شلمچه، چذابه، مهران و خسروی " برای تردد زائرین از رایزنی با دولت عراق برای ۲ مرز دیگر "باشماق و تمرچین" برای تردد زوار خبر داد که به این مرز‌ها اضافه شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: برای سهولت تردد موکب داران عزیز مرز سومار پیش‌بینی شده است.

سردار اشتری از پیش‌بینی تسهیلات لازم برای استفاده مشمولان غیرغائب برای استفاده از فضای معنوی ایام اربعین خبر داد و گفت: در این زمینه افرادی در حال تحصیل اعم از دانشجویان و طلاب با داشتن گواهی تحصیلی و با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی و پلیس گذرنامه برای یک بار خروج خبر داد.

وی با اشاره به شایعاتی در خصوص هجوم مردم به دفاتر پلیس + ۱۰ بدلیل افزایش هزینه صدور گذرنامه، خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه افزایش هزینه‌ای در خصوص صدور گذرنامه نداریم.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: از مردم عزیز درخواست دارم، چنانچه به‌زودی سفری در پیش ندارند از مراجعه برای صدور گذرنامه خودداری کنند و درخواست خود را تا پایان سال به مرور زمان انجام دهند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه باید گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات دارای مهلت شش ماهه باشند، ادامه داد: در حال هماهنگی با پلیس عراق هستیم تا اگر یک ماه تاریخ گذرنامه اعتبار داشته باشد امکان سفر اربعین برای علاقه‌مندان مهیا شود و نیاز به شش ماه اعتبار نیست که در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد و مشکل خاصی نداریم.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه تا هفته آینده ارائه خدمات به صورت هوشمند خواهد بود، افزود: افرادی که قبلا گذرنامه دریافت کرده‌اند می‌توانند با ورود به سامانه پلیس من درخواست خود را ارائه و گذرنامه خود را در درب منزل دریافت کنند.

وی درباره ناهنجاری‌های اجتماعی و بدپوشش و چگونگی برخورد با پلیس با این افراد، تصریح کرد: فراجا براساس وظایف ذاتی و قانونی خود با جرایم مشهود برخورد کرده و این موضوع در مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و در قانون برای برخی موضوعات در چگونگی پوشش جرم انگاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز