خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج:

برخورد قهری و قضایی با موضوعات فرهنگی نظیر عفاف و حجاب محکوم به شکست است/ مسائل مهم‌تری برای پرداختن در حوزه فرهنگ وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۶۰۲

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که برخورد قهری و قضایی با موضوعات فرهنگی نظیر موضوع عفاف و حجاب محکوم به شکست است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سید علی ملک حسینی در بازدید از جشنواره هنرهای تجسمی در مکان تفریحی آبشار یاسوج با بیان اینکه ساعت‌ها سخنرانی یک مسئول نمی تواند اثرگذار باشد اما با یک اثر هنری به خوبی می توان آن فرهنگ را در جامعه ایجاد کرد، اظهارداشت: موضوع عِفاف و حِجاب موضوعی فرهنگی است و بهترین راهکار ترویج عفاف و حجاب استفاده از زبان هنر است.

وی با تاکید براینکه اگر از این راه استفاده نکنیم و بخواهیم با موضوعات فرهنگی به صورت قهری و قضایی برخورد کنیم، قطعاً نتیجه‌اش شکست است، خاطرنشان کرد: البته این به معنای سهل انگاری و بی‌خیالی دستگاه‌های امنیتی نسبت به این مسائل نیست.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج گفت: من مُعتقدم در جایی که حضور دشمن یا حضور آگاهانه برخی افراد در ترویج برخی از منکرات و مسائل اجتماعی دیده می‌شود، باید به وظیفه خود عمل کنیم.

ملک حسینی افزود: برداشت و نظر شخصی ما این است که مُشکلات اجتماعی و فرهنگی با راهکارهای فرهنگی بسیار راحت‌تر قابل درمان است و برخی از مشکلات جامعه ما به تغییر ذائقه‌ها، بخشی به سهل انگاری نهادها، مسئولان، دست اندرکاران و متولیان موضوع برمی گردد.

وی با تاکید براینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ما به هیچ وجه استان اَمنیتی نیست و برخورد ما هم نباید برخورد اَمنیتی و قضایی باشد، ادامه داد: برخورد قضایی و امنیتی باید مرحله آخر باشد و البته آن هم برای افرادی که آگاهانه اِرتکاب جُرم می‌کنند.

این مقام قضایی گفت: مسائل بسیار مهم در زیست فرهنگی ما وجود دارد که می‌توانیم بیان کنیم اما گاهی افراد به مسائل جزئی و سیاسی مشغول می‌شوند.

ملک حسینی با اظهار تاسف از اینکه یکی از مشکلاتی که امروز با آن روبرو هستیم مشکل تغییر ذائقه‌ها است،خاطرنشان کرد: عِفاف و حجاب نیز مَشمول مشکل تغییر ذائقه‌ها شده است.

وی گفت: امروز هنرهای مُفتخر ما مغفول مانده، ذائقه مردم به یک سری نمادهای خاص هنری سوق پیدا کرده و متأسفانه انحرافاتی نیز به وجود می‌آید اما امروز جوان سنگ تراشی را دیدیم که بدون اُستاد و به صورت شخصی مشغول به کار و حرفه آموزی شده است. 

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با ایجاد ذائقه‌های خوب، مثل فرهنگ سازی در خصوص رانندگی، فرهنگ سازی در خصوص تیراندازی نکردن در مراسمات عروسی و عزا، می‌توانیم در جامعه اثرگذار باشیم.

ملک حسینی با تاکید براینکه هنر، بهترین، کامل‌ترین و موثرترین راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: اگر بخواهیم قضایی و قهری با آسیب‌های اجتماعی برخورد کنیم، نتیجه‌اش شکست است.

وی گفت: اعتقاد ما این است که مشکلات مُجرمانه استان، ریشه اجتماعی و فرهنگی دارد و باوجود ظرفیت های عجیبی که استان ما از نظر منابع نیروی انسانی دارد اما این ظرفیت‌ها ناشکفته مانده که باید شکوفا شوند.

این مقام قضایی افزود: خیلی از نقاش‌های استان ما به داستان‌های شاهنامه علاقه مند هستند چراکه استان ما یکی از خاستگاه‌های شاهنامه بوده و شاهنامه خوانی یک هنر دیرینه در استان ما است.

ملک حسینی در پایان هم گفت: ایجاد ذائقه خوب که دوستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره انجام داده‌اند کار بسیار خوبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز