خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بیشترین تردد در شهرهای شمالی/ رزرو گیلان، مازندان، سرعین و اورامانت به ۱۰۰ درصد رسید/ استقبال از شهرهای غربی کمتر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۶۵

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی با اشاره به افزایش میزان سفر در تعطیلات پیش رو به شهرهای شمالی گفت: رزرو مراکز اقامتی گیلان، مازندان، سرعین و اورامانت به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت: باتوجه به آنکه یک شنبه ۱۹ تیر ماه مصادف با عید قربان و تعطیل است احتمال انجام سفرهای تابستانی را درنظر گرفته‌ایم. درحال حاضر ستاد خدمات سفر فعال است و به صورت لحظه‌ای آمار و گزارش‌ها را از استان‌ها دریافت می‌کند. 

به گفته او، درحال حاضر ترافیک سفر در استان‌های شمالی زیاد است و حجم سفر به شهرهای این استان‌ها زیاد است. این درحالی است که در تعطیلات گذشته شاهد ترافیک زیاد در سفر به استان‌های غربی کشور همراه با استان‌های شمالی بودیم اما در تعطیلات پیش رو از میزان سفر به سمت استان‌های غربی کاسته شده اما همچنان استان‌های شمالی در صدر سفر قرار دارند و رزو بیشتری دارند. 

فاطمی ادامه داد: دلیل آنکه چرا در تعطیلات پیش رو شاهد کاهش میزان سفر به استان‌های غربی هستیم را هنوز نمی‌دانیم. گویا در این دور از سفرها استقبال از سفر به استان‌های دورتر کاهش یافته و علاقه مسافران به سمت سفر به استان‌های نزدیک‌تر است. 

او خاطرنشان کرد: درحال حاضر استان‌های شمالی، اردبیل و آذربایجان شرقی، کردستان و همدان در صدر رزرو اقامت قرار دارند و در این میان میزان استقبال از سفر به اردبیل، گیلان و مازندران در صدر قرار دارد. درواقع می‌توان گفت درحال حاضر میزان رزرو مراکز اقامتی در استان‌های گیلان و مازندران ۱۰۰، سرعین ۱۰۰ و سایر نقاط اردبیل بیش از ۹۰، سنندج، بانه، اورامانات نزدیک ۱۰۰، آذربایجان شرقی، جلفا حدود ۹۵، قزوین بیش از ۹۵، همدان بیش از ۹۰ درصد بوده و زنجان، کهگیلویه، کرمانشاه و گلستان در رتبه‌های بعدی میزان رزرو قرار دارند. اگر میزان استقبال از شهرها بیشتر شود ممکن است شهرهای جایگزین معرفی کنیم. 

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در پاسخ به این سئوال که آیا در خصوص چرایی کاهش میزان استقبال از سفر به استان‌های غربی بررسی انجام گرفته و اینکه آیا ممکن است‌ عدم ارائه خدمات مناسب به مسافران در تعطیلات گذشته یکی از دلایل کاهش میزان سفر باشد، گفت: روند خدمات دهی در استان‌های غربی رو به بهبود بود و میزان رضایت بیشتر و شکایت‌ها کمتر بود. بیشترین نارضایتی در بخش رزرو اینترنتی است که در بیشتر مواقع از سایت‌های غیر مجاز انجام شده. این رزروها بیشتر از استان تهران انجام می‌شود بنابراین بیشترین تماس‌ها از تهران انجام می‌گیرد. در تعطیلات اخیر، شهرهایی رزرو بیشتری دارند، میزان شکایت از آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. 

به گفته فاطمی، در تعطیلات گذشته، میزان شکایت از مناطق آزاد بیشتر بود. درحال حاضر نیز کیش و قشم در صدر رزرو قرار ندارند اما ضریب رزرو اقامت در انزلی بالاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز