خبرگزاری کار ایران

کلیات طرح مرمت گنبد رک میراث جهانی گنبد قابوس تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۵۶۲

در جلسه بررسی طرح مرمت گنبد رک میراث جهانی گنبد قابوس کلیات طرح مرمت تصویب شد.

به‌ گزارش ایلنا، جلسه بررسی طرح مرمت گنبد رک میراث جهانی گنبد قابوس با حضور سرپرست اداره‌کل پایگاه‌های میراث جهانی و ملی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان و اعضای شورای تخصصی امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه مشاور طرح ابعاد کمی و کیفی پروژه در حوزه‌های مستند‌نگاری، فن‌شناسی، ریخت‌شناسی و ساختار‌شناسی مصالح، آسیب‌نگاری و آسیب‌شناسی بنا، آسیب‌نگاری و آسیب‌شناسی مصالح و طرح مرمت اثر  را ارائه کرد.

همچنین مشاور طرح در ادامه جلسه به بررسی و تحلیل‌ها و آزمایش‌های تخصصی انجام شده پرداخت.

در ادامه جلسه، شورای تخصصی پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع ابعاد مختلف طرح نظرات و پیشنهادها برای اجرایی شدن و افزایش تحقق‌پذیری با مطالعات تجمیعی حفاظت‌محور با کمترین مداخلات تاکید کردند.

در پایان، بهرام رضایی (سرپریت اداره‌کل پایگاه‌های میراث جهانی و ملی) از تحقیقات علمی و سیستماتیک بر پایه مطالعات دقیق مستندنگاری مشاور طرح  تشکر کرد و بر انجام  زون پیشنهادی توسط مشاور با رویکرد حداکثر دقت و شناخت و همچنین مداخله حداقلی با رعایت حفظ اصالت اثر تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز