خبرگزاری کار ایران

ایلنا پیگیری کرد:

بارندگی‌های اخیر آسیبی به میراث جهانی گنبد قابوس نرساند

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۹۷۰

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد کاووس خاطرنشان کرد: هر چند در حال حاضر برخی از رودخانه‌های استان طغیان کرده‌اند ولی این آبها در حال حاضر مشکلی برای گنبدقابوس به وجود نمی‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی که این روزها ١٣ استان کشور اعم از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی و شمالی، زنجان،سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران متاثر از بارش‌های روز های گذشته شدند و شاهد وقوع سیل در برخی روستاها و شهرها هستیم نگرانی‌ها در خصوص تکرار سیل نوروز 98 در برخی نقاط مانند گلستان بیشتر شده است. 

در این میان خبرها از وقوع سیل و بارندگی در گنبد قابوس حکایت دارند و بیم وارد شدن آسیب و افزایش رطوبت در میراث جهانی گنبد قابوس می‌رود.

عبدالمجید نورتقانی (رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس) در خصوص آخرین وضعیت این بنا بعد از اعلام اخبار وقوع سیل به ایلنا گفت: با توجه به گشتی که در روستاهای اطراف زدم شاهد آن بودم که در خود گنبد اتفاق خاصی در خصوص سیل نیفتاده است و شاهد وقوع سیل نیستیم و این اتفاق در روستاهای اطراف رخ داده است.

او در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر آنکه با توجه به وقوع سیل در نوروز ۹۸ و افزایش رطوبت در میراث جهانی گنبد قابوس آیا درحال حاضر با بارش‌ها و یا حتی سیل این امکان وجود دارد که رطوبت این مجموعه میراث جهانی افزایش یابد یا خیر گفت: در حال حاضر شاهد بارش‌های فصلی و رگباری در گنبد قابوس هستیم و سیل یا بارش‌های سنگین اتفاق نیفتاده است با توجه به انجام مرمت‌های این گنبد، در حال حاضر نگرانی بابت افزایش رطوبت نداریم.

نورتقانی ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان گفت رطوبت گنبد چند درصد است چراکه مانند هر سال که شاهد بارش باران هستیم امسال نیز چنین بارندگی‌هایی را داشتیم و در حال حاضر نیز داریم. بعد از بارش نیز آفتاب داشتیم که با تابش آفتاب گنبد رکن خشک شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبد قابوس خاطرنشان کرد: هر چند در حال حاضر برخی از رودخانه‌های استان طغیان کرده‌اند ولی این آبها در حال حاضر مشکلی برای گنبد قابوس به وجود نمی‌آورد. نگرانی خاصی بابت وقوع سیل و بارندگی برای رساندن آسیب به میراث جهانی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز