خبرگزاری کار ایران

برگزیدگان جشنواره کارتون لیلیوم مازندران معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۲۰۵

برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران با موضوع گردشگری، هتل و هتلداری طی مراسمی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایلنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران در هتل لیلیوم و با حضور مهدی رودبارکی رئیس جشنواره، عباس قاضی زاهدی دبیر جشنواره، بهرام عظیمی مشاور هنری و عضو هیئت داوران و جمال حاتمی عضو هیئت داوران جشنواره لیلیوم مازندران و تعدادی از شرکت‌کنندگان جشنواره شامگاه دوشنبه ۲ خرداد برگزار شد. 

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی کارتون لیلیوم مازندران با رونمایی پوستر توسط مهدی رودبارکی رئیس جشنواره و مراسم آتش‌بازی در محوطه هتل لیلیوم آغاز شد. پس از آن و با حضور برگزارکنندگان، داوران، مهمانان و شرکت‌کنندگان جشنواره در در سالن همایش‌های هتل بهرام عظیمی مشاور هنری و عضو هیئت داوران جشنواره احرای مراسم را بر عهده گرفت و گفت: جشنواره لیلیوم مازندران یک جشنواره خاص است که شبیه آن را در ایران ندیده‌ایم. معمولا اعتبار جشنواره‌های هنری با افراد دولتی سنجیده می‌شود اما جشنواره لیلیوم اینگونه نبود و کاملا مستقل و با حضور هنرمندان برگزار شد. 

وی اظهار کرد: من و آقای رودبارکی در اولین صحبت و در عرض پنج دقیقه به نتیجه رسیدیم که جشنواره لیلیوم را برگزار کنیم. مهدی رودبارکی با بسیاری از هنرمندان از جمله بزرگان سینما، تئاتر و تلویزیون دوست هستند و ارتباط دارند و از تاثیرگذاری جشنواره کارتون باخبر بودند. 

عظیمی ادامه داد: عباس قاضی زاهدی یکی از بهترین مدیران اجرایی جشنواره‌هایی بود که من در آن‌ها شرکت کرده بودم. به همین دلیل به آقای رودبارکی پیشنهاد دادم که دبیری جشنواره را به او بسپاریم و از تجربه او برای دبیری جشنواره لیلیوم استفاده کردیم. 

در ادامه عباس قاضی زاهدی دبیر جشنواره عنوان کرد: بعد از برگزاری تعداد زیادی جشنواره اولین بار است که صحبت می‌کنم چون معمولا دوست دارم بیشتر در پشت صحنه کار کنم و الان هم آمدم که از چند نفر تشکر کنم. خیلی خوشحالم که این همکاری بین من، بهرام عظیمی و مهدی رودبارکی شکل گرفت. ۱۱۱ هنرمند با ۲۵۵ اثر در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۵۰ درصد از این شرکت‌کننده‌ها جوایز متعددی از جشنواره‌های بین‌المللی دارند و این واقعا افتخاری است برای این جشنواره. 

پس از آن یک ویدئو کلیپ از آثار راه یافته به جشنواره و صحبت‌های شرکت‌کنندگان به نمایش در آمد. 

پس از آن مهدی رودبارکی رئیس جشنواره و عضو جامعه هتلداران کشور ضمن تشکر از حضار بیان کرد: من به عنوان یک فعال بخش خصوصی تمام تلاشم بر این بود که بر ساحت هنر دست درازی نکنم و به هنرمندان اعتماد کردم و سعی کردم مسیری که قرار است پیش برود با نظرات من خراب نشود. من در جلسه داوری‌ها حضور داشتم اما به عنوان تماشاچی. چند کاری بود که خودم دوست داشتم اما کوچکترین نظری در انتخاب‌ها ندادم تا تاثیری در رای هیئت داوران نداشته باشد. 

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: حضور نداشتن مدیران دولتی در این جشنواره تعمدی بود تا فضای صمیمی‌تری برای شرکت‌کنندگان فراهم شود و درگیر معذوریت‌های اداری نشویم. تمام تلاش ما این است که این جشنواره برای دوره بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود. افراد زیادی برای برگزاری این جشنواره زحمت کشیدند و امیدوارم که نخستین جشنواره لیلیوم خوب عمل کرده باشد. 

در ادامه این مراسم یک پیام ویدئویی از مسعود شجاعی طباطبایی دیگر داور این جشنواره که به دلیل کسالت پدر و مادرش نتوانسته بود در مراسم اختتامیه شرکت کند به نمایش در آمد. شجاعی طباطبایی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی بابت‌عدم حضورش در جشنواره، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد. 

پس از آن جمال رحمتی دیگر عضو هیئت داوران جشنواره لیلیوم گفت: تصمیم مدیر این هتل شانیت هتل را بالا برده است. به مهدی رودبارکی به عنوان اولین کسی که در این راه قدم گذاشته، احترام می‌گذارم و امیدوارم این جشنواره به زودی در سطح جهان شناخته شود. 

بهرام عظیمی در ادامه شرح داد: از تعداد ۲۵۵ اثری که برای جشنواره ارسال شده بود، ۱۸ اثر به رقابت نهایی راه یافتند. تعدادی از این آثار سوژه‌های تکراری داشتند و به همین دلیل به رقابت نهایی راه پیدا نکردند. بسیاری از کارتون‌ها خیلی جذاب بود و سوژه درجه یک اما تکراری داشتند. 

در ادامه مراسم اسامی فینالیست‌ها اعلام شد و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند. 

پس از آن کتاب جشنواره با حضور مهدی رودبارکی، عباس قاصی زاهدی و جمال رحمتی رونمایی شد. 

در ادامه مراسم که با شوخی‌های بهرام عظیمی فضایی شاد و صمیمانه داشت، جوایز برگزیدگان اهدا شد. 

امیر دهقان و فرامرز کشتکار برای اهدای جایزه روی سن آمدند و جایزه ویژه جشنواره شامل لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی را به بهرنگ جدی اهدا کردند. 

با حضور کامران یاری، معصومه موسوی و مهناز یزدانی دومین جایزه ویژه شامل لوح تقدیر و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی به پوریا عبدلی اهدا شد. 

پس از آن شهاب جعفرنژاد و علی رادمند برای اهدای جوایز اصلی جشنواره روی سن آمدند و همراه با مهدی رودبارکی، عباس قاصی زاهدی و جمال رحمتی جوایز نفرات اول تا سوم را به شرح زیر اهدا کردند. 

نفر سوم منصوره دهقانی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی. 

نفر دوم بهرام علی امیری، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی. 

نفر اول مهدی عزیزی، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و ۱۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی. 

امضای پوستر جشنواره توسط برگزارکنندگان، هنرمندان و حضار پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز