خبرگزاری کار ایران

در نشست فعالان گردشگری ایران و مالزی مطرح شد؛

ایران و مالزی درصدد احیای بازار سفر/ ایران هم مانند مالزی زیرساخت‌های خود را بهبود بخشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۶۶۷

در نشست گردشگری، مسئولان گردشگری ایران و مالزی بر احیای بازار سفر بین دو کشور تاکید کردند و مسائل و چالش‌های پیش روی این بازار مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های سفر، بازار گردشگری در حال رشد و توسعه است. در این میان ایران و مالزی به عنوان بازارهای قدیمی گردشگری درصدد احیای این بازار برآمده‌اند. بدین صورت نشست خبری توسعه بازار سفر با حضور مسئولان گردشگری ایران و مالزی برگزار شد.

زین الدین عبدالوهاب (مدیرکل وزارت گردشگری مالزی) درخصوص تاثیری که شیوع کرونا بر گردشگری مالزی گذاشته است، گفت: در بازار سفر و گردشگری حدود ۲ سال وقفه را شاهد هستیم و اکنون با آغاز سفرهای بین‌المللی انتظار می‌رود ۲ سال طول بکشد که بازار سفر به سطح عادی خود بازگردد و انتظار نداریم این کار سریع اتفاق بیافتد. 

او ادامه داد: امیدواریم با ایجاد رقابت پذیری در بازار جهانی و کمک‌هایی که به بخش خصوصی می‌کنیم کار را پیش ببریم. در این میان توسعه پارک‌های تفریحی، مراکز بهداشتی و تفریح خانوادگی را برای رشد گردشگری در نظر داریم. 

او همچنین درخصوص عادی سازی بازار ایران و مالزی و تسهیلاتی که در نظر گرفته شده، گفت: ایران یکی از بازارهای خیلی مهم ما محسوب می‌شود و بر روی جذب خانواده‌های ایرانی تمرکز داریم و از این رو فم تورهایی تعریف کرده‌ایم و تبلیغات مختلف را مد نظر داریم. 

مدیرکل وزارت گردشگری مالزی درخصوص بازیابی مسیر ایران و مالزی گفت: قصد ما بازیابی این مسیر است. قصد داریم خبرنگاران و شبکه‌های خبری را برای معرفی مالزی اعزام کنیم. ایران به عنوان اولین کشور در خاورمیانه انتخاب کردیم و بعد از آن عمان و قطر را در نظر داریم‌.  

او تصریح کرد: برای مالزیایی‌ها ایران جذاب و کشوری چهار فصل است و می‌تواند سفر دوسویه شکل گیرد. 

عبدالوهاب درخصوص ارزان‌سازی سفر  ایرانی‌ها به مالزی گفت: اگر مقایسه‌ای بین قیمت‌های مالزی و بازارهای اطراف داشته باشیم متوجه می‌شویم که نرخ سفر به مالزی از اندونزی و سنگاپور ارزان‌تر است. حتا اکنون هزینه سفر به پرواز ارتباط دارد که به دلیل کمبود قیمت بالایی دارد. پرواز دبی به تهران ۸۰۰ دلار بود و این نشان می‌دهد که نرخ پرواز زیاد است. در کل می‌توان گفت ۷ شب اقامت در مالزی ۲۷۰ تا ۳۰۰ دلار است اما این نرخ در اندونزی و سنگاپور به ۷۰۰ دلار می‌رسد.  

محد نظام بن حلیمی (دبیر اول سفارت و کاردار سفارت مالزی) نیز گفت: درخواست‌های زیادی از مالزی برای سفر به ایران داریم و پتانسیل زیادی برای سفر به ایران وجود دارد حتا خانواده من هم آمدند و بسیار علاقمند هستند اما ایران هم باید همانند مالزی زیرساخت های خود را بهبود بخشد تا برای جذب گردشگر خارجی آماده شود.

او ادامه داد: افزایش روابط تجاری بین دو کشور مد نظر است.

مانوهاما (مدیرکل ارشد بخش قاره آسیا و آفریقا در مالزی) در ادامه؛ از امضای تفاهم‌نامه هایی با برخی ایرلاین ها خبر داد و گفت: برقراری پرواز از تهران مد نظر نیست بلکه پرواز از شهرهایی مانند مشهد و... هم مد نظر است. 

سپس حرمت الله رفیعی (رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری هوایی و جهانگردی ایران) با اشاره به آنکه هزینه بلیت هواپیما قیمت بسته سفر را افزایش داده گفت: اگر به ۲ دهه پیش بازگردیم می‌بینیم که مالزی در صدر مقاصد سفر ایرانی‌ها بود و انتظار داشتیم که آنها این بازار را حفظ کنند. ما تنها از طریق پرواز به مالزی می‌رویم و امیدواریم مالزی دوباره بتواند در بسته سفر ایرانی‌ها قرار گیرد. 

او ادامه داد: هواپیما هزینه هنگفتی را متوجه بسته سفر کرده. اگر رقابت بین ایرلاین‌ها ایجاد کنیم قیمت را کاهش می‌دهند. بهتر است بخشی از هتل‌ها در مالزی قیمت را افزایش ندهند و ما بتوانیم با متعادل سازی نرخ پرواز بسته سفر مناسب را ارائه دهیم.  

او ادامه داد: جشنواره غذا در  مالزی و معرفی آن و فعالیت‌های سفارت ایران کمک می‌کند که این مسیر از سر گرفته شود. برای ۲۰ روز دیگر شاهد فعال شدن نمایشگاه گردشگری جهان اسلام خواهیم بود و حضور فعالان مالزی در آن موثر خواهد بود. 

رفیعی ادامه داد: ایجاد بازار دو سویه بین ایران و مالزی می‌تواند نرخ‌ها را متعادل کند. بسته‌های مشترک با عمان و قطر می‌تواند سفر را روانتر کند و افزایش مقاصد و کاهش هزینه‌ها می‌تواند رونق بخش بازار باشد‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز