خبرگزاری کار ایران

ضرغامی تاکید کرد:

اجرای طرح‌های مجلس تحت‌الشعاع تصویب قانون جامع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۶۱۰

وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: با تصویب قانون جامع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سایر قوانین ملغی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت الله ضرغامی (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) در خصوص طرح اخیر مجلس تحت عنوان طرح استفاده بهینه از آثار تاریخی و گنج‌ها، گفت: متأسفانه من هیچ اطلاعی از خبر تهیه این طرح ندارم و مثل شما از طریق رسانه ها در جریان موضوع قرار گرفتم.

وی افزود: اگر در حوزه میراث به خصوص اکتشاف آثار تاریخی خلا قانونی وجود داشته باشد قاعدتاً وزارت میراث فرهنگی با توجه به اشراف علمی و تخصصی باید نظرات خود را در جلسات تخصصی و کمیسیون های مربوطه مطرح کند.

ضرغامی تصریح کرد: قانون جامع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیش از ۱۰۰ ماده آخرین مرحله را در شورای معاونین طی کرده است، ما در این قانون خلاءهای موجود را دیده‌ایم، این قانون طی دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و در صورت تسریع فرآیند، به صورت لایحه تقدیم مجلس می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افراد به صورت عادی مجاز به حفاری هستند؟ گفت: آنچه الان وجود دارد هرگونه حفاری باید بر اساس مطالعات و پژوهش‌های قبلی در چارچوب حریم‌های تعیین  شده از سوی کارشناسان رسمی میراث باشد.

ضرغامی با تاکید بر آنکه تصویب قانون جامع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سایر قوانین و مغایرت‌های قانونی که در این حوزه‌ها وجود دارد را ملغی می‌کند، گفت: قانونی که نوشته شده به صورت خاص حوزه ماموریتی ما را روشن می‌کند و در صورت تصویب قانون جامع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر قانون و سند و آیین‌‌نامه‌ای که تاکنون مصوب شده باید ذیل این قانون درمی‌آید و باید بر اساس آن تصمیمات اخذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز