خبرگزاری کار ایران

ویراست جدید کتاب «جامعه‌شناسی و فهم جامعه ایران» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۶۲

حمزه نوذری با افزودن یک فصل جدید به کتاب «جامعه‌شناسی و فهم جامعه ایران» ویراست جدید را روانه بازار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ویراست جدید کتاب «جامعه‌شناسی و فهم جامعه ایران» تالیف حمزه نوذری توسط انتشارات مروارید با قیمت ۸۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

در این کتاب با بهره‌گیری از علم جامعه‌شناسی و بررسی انتقادی دو رویکرد دولت کمتر بازار بیشتر و استبداد ایرانی، دیدگاه جدیدی برای فهم جامعه ایارن پیشنهاد شده است. دیدگاه آرایش مناسب بین جامعه مدنی، دولت و اقتصاد (بازار) فهم جامعه را فراسوی دوآلیسم دولت- بازار ممکن می‌کند. داستان موفقیت و شکست‌های هر جامعه‌ای باید در شرایط هم افزایی یا عدم هم افزایی بین جامعه مدنی، دولت و اقتصاد درک شود. در این کتاب تحولات تاریخی ایران مانند انقلاب مشروطه و پس از آن با چنین دیدگاهی تحلیل شده است.

نویسنده درخصوص ویراست جدید نوشته است: در این کتاب ترکیه اولیه تغییر پیدا نکرده است و شاکله اصلی آن حفظ شده است اما در چاپ نخست، برخی ابهامات و ناروشنی‌های وجود داشت که لازم بود روشن و مشخص شود. زمانی ابهامات و ناروشنی‌ها وجود داشت که لازم بود روشن و مشخص شود. زمانی که این کتاب را می‌نوشتم، برخی چیزها برایم روشن نبود، هر چند چارچوب و ایده اصلی مشخص بود. در ویراست جدید فصل دیگری به کتاب اضافه شد. این فصل به روشن کردن بخش‌های مبهم کمک خواهد کرد. چیستی جامعه مدنی بر اساس رویکرد رابطه‌ای، حد و مرزهای نسبی جامعه مدنی با دولت و بازار، سنخ‌شناسی جامعه مدنی در ارتباط با دولت و بازار، در فصل جدید بحث شده است.

در مقدمه کتاب نیز آمده است: در این کتاب قصد دارم دو رویکرد متداول برای فهم جامعه ایران و تحولات آن، که اکثر پژوهشگران و نویسندگان ایرانی را تحت تاثیر قرار داده است، نقد و بررسی کنم. رویکرد دولت کمتر بازار بیشتر و رویکرد استبداد ایرانی. هر دو رویکرد علاوه بر توضیح جامعه ایران و مسائل اصلی آن، راهکارهایی نیز برای علاج مشکلات ارائه کرده‌اند.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز