خبرگزاری کار ایران

رمان «کیمیا؛ دخترمولانا» به چاپ سوم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۷۴

چاپ سوم رمان «کیمیا؛ دخترمولانا» اثر ولیدعلاءالدین (نویسنده مصری) با ترجمه کریم اسدی اصل (پورزبید) توسط انتشارات مروارید منتشر شد.

به گزارش ایلنا، چاپ سوم رمان «کیمیا؛ دخترمولانا» اثر ولیدعلاءالدین (نویسنده و شاعر مصری) با ترجمه کریم اسدی اصل در پی استقبال گسترده علاقه‌مندان به کتاب و دوستداران «مولانا» منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این رمان که نامزد نهایی جایزه ادبی «ساویرس» در مصر در سال ۲۰۲۱ شد، در جستجوی سرنوشت و اثری از «کیمیا» ست که در منزل «مولانا جلال الدین محمد بلخی» شاعر نامی و عاشق عارف رشد و نمو یافت و مولانا او را به «شمس الدین تبریزی» استادش به رغم فاصله سنی بسیار زیاد (شمس چهل و هشت سال از کیمیا بزرگتر بود) به عنوان همسر تقدیم کرد.

این رمان چندین پرسش دشوار و معما گونه را مطرح می‌کند: چرا شمس با وجود آن که می‌دانست همسن یکی از پدربزرگ‌های کیمیاست با ازدواج با این دختر کم سن و سال موافقت کرد؟ چرا کیمیا اندکی بعد از ازدواجش با شمس به بیماری‌ای مبتلا شد که جانش را گرفت؟ چگونه کیمیا به گونه‌ای ناپدید شد که گویی در اصل وجود نداشته است؟ چرا مولانا در شعرهای خود بر مرگ این دختر افسوس نخورده است؟ چرا کیمیا به مانند دیگر اعضای خانواده مولانا قبر ندارد و مشخص نیست کجا دفن شده است؟ از همه مهمتر چرا مولانا به رغم آن که می‌دانست علاء‌الدین پسر خودش عاشق کیمیاست او را به شمس هدیه داد؟

رمان کیمیا با جسارتی که در کالبد شکافی گذشته و ساختن دوباره آن دارد برای خوانندگان دری به روی جهانی دیگر و تفسیرهایی متفاوت باز می‌کند.

ولید علاء الدین نویسنده و شاعر مصری در این رمان داستانی جدید درباره زندگی کیمیا می‌نویسد و در سفری سخت و عجیب که از مولانا شروع می‌شود به جستجوی کیمیا می‌پردازد؛ سفری که در آن کیمیا جای مولانا را می‌گیرد و نویسنده بر خود لازم می‌داند که به جستجوی دختری برود که کتاب‌های تاریخی، او را فراموش کرده‌اند و در حافظه مردمی نیز اثری از او وجود ندارد، تا پرده از واقعیت‌هایی بردارد که درباره کیمیا مکتوم مانده است.

در این سفر نویسنده خیال و واقعیت و روایت‌های تاریخی مستند شده در کتاب‌ها و منابع مختلف و تخیل راوی که حد و مرزی ندارد را با هم در می‌آمیزد.

در این رمان ما با جنبه پنهان و متفاوت شمس و با دنیای صوفی‌ها و درویش‌ها آشنا می‌شویم و اینکه آیا این صوفی‌ها و درویش‌ها با سیاستمداران و حاکمان در ارتباط هستند یا فقط غرق در عشق و علاقه الهی‌اند!

رمان کیمیا کاری می‌کند که خواننده در محاسبات خود بازنگری کرده و درباره مسائل زیادی که با جلال الدین مرتبط است و درباره او مطرح می‌شود، به تفکر دوباره بپردازد.

چاپ سوم این رمان توسط انتشارات مروارید با شمارگان ۵۵۰ نسخه و با قیمت ۷۵هزار تومان روانه بازار کتاب شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز