خبرگزاری کار ایران

۲۷ میلیون و ۵۴۰ هزار برگ سند و کتاب آفت‌زدایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۵۵۸

تعداد ۲۷ میلیون و ۵۴۰ هزار برگ سند و کتاب در اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ضد عفونی و آفت‌زدایی شد.

به گزارش ایلنا، شاخص‌های عملکردی آماری اداره‌کل مرمت و حفاظت در حوزه‌های ضدعفونی و آفت‌زدایی، ‌آسیب‌زدایی،  مرمت و بازسازی،‌ غبارزدایی،‌ پایش محیطی و برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی، مرمت آثار کاغذی و تدوین استانداردهای ملی و شیوه‌نامه‌های حفاظت و نگهداری و برگزاری دوره‌های آموزشی بین‌المللی آسیب‌شناسی و مرمت آثار کاغذی شرح داده شد.

بر اساس این گزارش، ‌در حوزه ضد عفونی و آفت‌زدایی تعداد ۲۷ میلیون و ۵۴۰ هزار برگ سند و کتاب،‌ در بخش آزمایشگاه و آسیب‌شناسی تعداد ۲۶۴ هزار و ۵۵۶ برگ سند و کتب آسیب دیده، آسیب‌زدایی شدند.

اداره کل مرمت و حفاظت در حوزه مرمت و بازسازی، تعداد حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ برگ سند و کتاب آسیب دیده را مرمت و بازسازی کرده است. همچنین تعداد ۸۰  جلد از نسخه های آسیب دیده نسخ خطی و چاپی نفیس مرمت شده است که جلد ۶۰ نسخه از جلدهای نسخ مذکور نیاز به مرمت داشته که کار مرمت و بازسازی برای آنها انجام شده و تعداد ۲۰ جلد از نسخه‌های آسیب دیده فاقد جلد بودند و جلد جدیدی برای هریک از آنها طراحی و ساخته شد.

همچنین ۲۶۱ هزار و ۶۳۸ برگ سند و کتاب آسیب دیده غبارزدایی شده و برای تعداد  ۸۰۷  مخزن، پایش محیطی و بیولوژیک در طی سه دوره فصلی انجام شده است. برگزاری سه کارگاه تخصصی آموزش آسیب‌شناسی و مرمت آثار کاغذی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات آرشیوی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در اداره کل مرمت و حفاظت در حوزه مرمت و بازسازی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز