خبرگزاری کار ایران

محمود شالویی:

طرح آموزش هنر در مناطق محروم به عدالت فرهنگی و محرومیت زدایی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۵۷

نشست هماهنگی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 11 استان کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست مجازی هماهنگی طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 11 استان کشور برگزار شد. 

این نشست با حضور محمود شالویی (مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری)، صادق موسوی (مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی از سازمان سینمایی کشور و نماینده ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حضور مجازی) مدیران کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان برگزار شد.

محمود شالویی در این نشست گفت: توجه به مناطق محروم در حوزه فرهنگ و هنر از برنامه های دولت سیزدهم و وظیفه اخلاقی و سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در این راستا برنامه ریزی هایی صورت می گیرد تا فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری در همه نقاط کشور جریان یابد و بتواند نقشی را در محرومیت زدایی و عدالت فرهنگی کشور ایفا کند. این رویکرد جریان توجه به مناطق محروم را استمرار و توسعه می دهد و به ایجاد اشتغال و رونق کسب و کارهای فرهنگی و هنری کمک می کند

شالویی در ادامه گفت: در این طرح فقط برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در نقاط و استان های مختلف کشور مدنظر نیست بلکه آموزش هنر به مثابه ابزاری مهم برای صیانت از هنرهای ملی و بومی و محلی که در معرض خطر فراموشی هستند مورد توجه اساسی است ضمن اینکه استمرار آن می تواند به عدالت در آموزش هنر و گسترش کسب و کارهای هنری در سراسر کشور کمک کند. در طرح آموزش هنر نیازها و خواسته های مناطق متناسب با ظرفیت های آنها از نظر رشته های هنری مورد توجه است.

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در طرح آموزش هنر در مناطق محروم معاونت های هنری و فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونت امور هنری، فرهنگی، سازمان سینمایی و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری دارند و این طرح با محوریت دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت امور هنری با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها اجرا می شود و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با نهادهای دیگر در هر استان تعامل می کنند. دوره های آموزش هنر در مناطق محروم به دو صورت مجازی و حضوری بزودی آغاز خواهد شد.

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری در ادامه نشست درباره اقدامات انجام شده برای طرح آموزش هنر گزارشی ارائه کرد و مدیران کل یا نمایندگان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نظرات خود را درباره طرح بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز