خبرگزاری کار ایران

در کارگروه هم‌اندیشی ساترا و سمن‌ها مطرح شد؛

سمن‌ها یاری‌گر ساترا در تدوین دستورالعمل‌های فعالیت رسانه‌ها هستند/ فرصت تبادل‌نظر و انعکاس دغدغه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۲۲

ساترا، دومین کارگروه هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد را با موضوع بررسی دستورالعمل حقوق کاربران در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر برگزار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ساترا، دومین کارگروه هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) به منظور تبادل نظر، اخذ پیشنهادات و بررسی مفاد پیش‌نویس دستورالعمل حمایت از حقوق کاربران در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، با حضور علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا و نمایندگان تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

در این جلسه کامران عاروان (از جامعه معلولین ایران)، عباس بشکوه (از شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه)، نیلوفر شاکری (از انجمن حمایت از کودکان کار)، زینب نادری (از انجمن تخصصی کودک و رسانه)، مهدی شایقی‌حق (از موسسه افق آگاه سازان شهروند هوشمند)، مهدی امیداور عسگری (از جمعیت توسعه‌گران فضای مجازی پاک)، مسعود معادی (از سراج)، حسن مداحی (از سرویس چی خوبه؟) ، بیتا حسینی (از شورای کتاب کودک)، ناصر تفقدی (از سرویس کدومو)، رضا سخن‌سنج (از مجتمع آموزشی رعد) و محمد رضا ناظریانی (از ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شورای شهر تهران) حضور داشتند. 

پاسخ به دغدغه‌ها جهت حفظ حقوق کاربران

در این نشست علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی هدف از تدوین پیش‌نویس دستورالعمل حقوق کاربران را پاسخ به دغدغه‌ها و در راستای رفع خلاهای موجود جهت حفظ حقوق کاربران در هنگام استفاده از رسانه‌ها عنوان کرد. 

وی با تاکید به تعریف پنج سرفصل در این دستورالعمل شامل شرایط استفاده، امنیت محتوا و حریم خصوصی، آماده‌سازی بستر گزارش تخلفات، تعهدات و ضمانت اجرا و سواد رسانه‌ای، اضافه کرد: تمامی این بخش‌ها پیرو ارزیابی مهمترین نیازهای کاربران و مختص به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر پیش‌بینی شده است. 

به گفته معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در این دستورالعمل بسیاری از مطالبات کاربران از جمله تبلیغات مناسب در رسانه‌ها، حفظ امنیت اطلاعات هویتی و همچنین استاندارد و شفاف‌سازی پرداخت‌های مالی دیده شده و حتی به مقوله کپی‌رایت، رعایت سن مخاطب در انتشار محتوا و آموزش سواد رسانه‌ای نیز توجه شده است. 

سعد با اشاره به ارتباط مستمر سازمان‌های مردم نهاد با عموم مردم، متذکر شد: سمن‌ها می‌توانند در انعکاس نیازمندی و مطالبات مردم موثر و با لمس شرایط جامعه در تدوین دستورالعمل‌ها برای فعالیت رسانه‌ها یاری‌گر ساترا باشند. 

وی در پایان با بیان اینکه کارگروه سمن‌ها با هدف ایجاد فرصت تبادل‌نظر و انعکاس دغدغه‌ها تعریف شده است، تاکید کرد: در نظر داریم در جلسات آتی این کارگروه، مهمترین دغدغه‌های پیرامون مصرف رسانه از جمله اعتیاد به فضای مجازی را بررسی کنیم. 

گفتنی است این دستورالعمل بعد از تصویب جهت اجرا در اختیار رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ساترا به آدرس www. satra. ir در بخش هم‌اندیشی، نظرات و پیشنهادات خود را نسبت به دستورالعمل‌های پیشنهادی در موضوعات مختلف فعالیت رسانه‌های صوت و تصویر به ثبت رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز