خبرگزاری کار ایران

مراسم تکریم معاون سابق مطبوعاتی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۸۸۳

مراسم تکریم محمد خدادی (معاون سابق وزارت فرهنگ) و معارفه فرشاد مهدی‌پور برگزار شد. معاون مطبوعاتی جدید در این مراسم حضور نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تکریم محمد خدادی (معاون سابق وزارت فرهنگ) و مراسم معارفه فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی توسط «کانون حرفه‌ای رسانه» شامگاه سه‌شنبه (چهارم آبان‌ماه) در هتل اسپیناس برگزار شد. 

مرتضی غرقی (دبیر کانون حرفه‌ای رسانه) در این مراسم توضیح داد: به نام خدایی که قلم را آفرید و آن را شایسته ستایش قرار داد. کانون در سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد تا شرایط شغلی خبرنگاران را تسهیل کند. 

وی با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها همراه احزاب سیاسی می‌شوند، تصریح کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی، منافع خود را نسبت به منافع ملی ترجیح می‌دهند؛ برخی از رسانه‌ها با احزاب همراه می‌شوند. این کار، اقدامی اشتباه است که از سوی برخی رسانه‌ها سرمی‌زند. 

دبیر کانون حرفه‌ای رسانه با بیان اینکه شرایط شغلی خبرنگاران مساعد نیست، تصریح کرد: برخی از خبرنگاران از خدمات بیمه‌ای محروم هستند. امنیت شغلی از دیگر مشکلات این گروه شغلی است، اختلاف میان خبرنگار با دبیران و مدیران رسانه‌ای خود سبب می‌شود تا موقعیت شغلی‌اش را از دست دهد. 

وی ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که فاصله میان انسان‌ها زیاد شده است. روابط انسانی رابطه انسان با ماشین زیاد شده است، حتی در صف نانوایی یا مهمانی‌ها ترجیح می‌دهند با گوشی خود کار کنند. 

غرقی ادامه داد: جامعه رسانه‌ای دچار تفرقه شده است. رسانه‌ها به تبعیت از احزاب سیاسی اهداف آن‌ها را دنبال می‌کنند و دو قطبی شده‌اند. رسانه‌ها باید اهداف ملی را دنبال کنند و از اهداف احزاب سیاسی پیروی نکنند. 

وی با توجه به لزوم توجه مجلس به اهالی رسانه گفت: نگاه مجلس به رسانه و اهالی آن منطقی نیست. مدیران رسانه‌ای باید در تصمیم‌گیری مجلس دخیل باشند، به طور مثال هیچ خبرنگاری با هز اندیشه سیاسی با محدودیت‌ها موافق نیست. مجلس می‌تواند در طرح «صیانت» از نظر رسانه‌ها استفاده کند. 

این خبرنگار ادامه داد: جامعه نسبت به رسانه بی‌اعتماد است، باید تلاش کنیم تا اعتماد مردم نسبت به رسانه را بازگردانیم. 

موفقیت در تعدد داشتن رسانه نیست

محمد خدادی در این مراسم گفت: آقای مهدی‌پور به دلیل مشکلات خود نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد. فهم رسانه‌ای، حلقه مفقوده‌ای است که باید مورد توجه شود. ما با بحرانی روبرو هستیم. ارسال خبر در دهه ۶۰ به تهران بسیار سخت بود زیرا با تلکس ارسال می‌کردم. امکان ارسال خبر در هر زمان و مکانی ممکن نبود و باید هم گیرنده و فرستنده در پشت دستگاه حاضر می‌بودند. 

معاون سابق مطبوعاتی تصریح کرد: قدرت انتشار رسانه و سرعت انتشار از ارکان اصلی محتوای رسانه است. تصور در ایران بر این است که هر فردی رسانه‌ای بیشتری داسته باشد، موفق‌تر است. مدیریت رسانه بسیار مهم است اما تنها داشتن رسانه را مهم می‌دانند. کمیت نسبت به کیفیت ارجحیت دارد. 

خدادی با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ای به عشق نیاز دارد، توضیح داد: خبرنگاری و رسانه عشق است و نیاز به انگیزه دارد. اگر به آن به عنوان شغل بنگریم، نمی‌توانیم از پس مشکلاتش برآییم. 

وی با بیان اینکه عضوی از خانواده رسانه هستیم، اظهار کرد: آخرین تجربه‌ام، معاون مطبوعاتی بود. بحران کاغذ من را بر آن داشت تا به این عرصه وارد شوم. پرتیراژترین روزنامه‌ها کاغذ برای چاپ نداشتند. اگر ابن بحران کاغذ نبود، معاونت را نمی‌پذیرفتم. کاغذ را به ثمر رساندم که با بحران بنزین روبرو شدم. 

خدادی با اشاره به نقش رسانه گفت: تجربه ثابت کرده، اگر رسانه را محرم بدانیم، می‌توانیم مشکل افکار عمومی را حل کنیم. من خبر گرانی بنزین را ۲۴ ساعت پیش از گرانی به رسانه‌ها گفتم. شک نداشتم که هیچ رسانه‌ای این خبر منتشر نخواهد کرد. بعد از بنزین با بحران شهادت سردار سلیمانی و هواپیمای مسافربری اوکراینی روبرو شدم. 

وی با بیان اینکه تنها یک روزنامه در دوران معاونتش توقیف شده، تصریح کرد: تنها یک روزنامه آن هم به دلیل اخبار کرونا توقیف شد. پیش از آنکه آقای حریرچی به کرونل مبتلا شود، جلسه‌ای میان اهالی رسانه و ایشان برگزار کردم تا پرسش‌هایشان را مطرح کنند. 

وی افزود: مشکل خوزستان هم تسهیلات ایجاد کردیم و از رسانه‌ها خواستم تا خودشان مطلب را تولید و کپی‌کار نکنند. 

وی ادامه داد: موضوع منافع ملی در همه رسانه‌ها مورد توجه است. من در دهلی نو با این مشکل روبرو شدن برای تیتری که در تهران به زبان فارسی منتشر شده بود. همبستگی باید میان رسانه احیا شود، رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب اختلاف نظر چندانی ندارند. همبستگی و پیوستگی برای دفاع از ایران لازم است و هرکسی در این مسیر حرکت نکند، خیانت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز