خبرگزاری کار ایران

تقوی در موافقت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

«اسماعیلی» به مشارکت‌پذیری در امر فرهنگ اعتقاد کامل دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۸۹۶

نماینده تهران در جلسه بررسی صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس و در موافقت با او گفت: آقای اسماعیلی به مشارکت‌پذیری در امر فرهنگ کاملا اعتقاد دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیدرضا تقوی» نماینده مردم تهران در جلسه بررسی صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس و در موافقت با او گفت: عصر ما عصر انفجار اطلاعات و نبرد فرهنگ‌هاست؛ عصر حاکمیت امواج بر زندگی بشر، زندگی با اینترنت و گشت و گذار در فضای مجازی که دنیا را به صورت دهکده‌ای درآورده است؛ همان‌گونه که چند دهه پیش رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفته بود بزرگترین جنگی که در پیش داریم، جنگی برای تسخیر افکار انسان‌هاست.

تقوی با تقسیم‌بندی فرهنگ به دو بخش فرهنگ کلاسیک و فرهنگ عمومی، یادآور شد: آقای اسماعیلی برای مدیریت فرهنگ عمومی کشور معرفی شده‌اند نه فرهنگ کلاسیک. عرصه مدیریت ایشان عرصه‌ای به وسعت کل جامعه است و رسانه‌ها، کتاب، صنعت چاپ، هنرهای تصویری، آوایی، تجسمی و به خصوص هنر هفتم سینما و شعر و کانون‌های دینی و... را در بر می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ، خاطرنشان کرد: والاترین عنصری که در هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ آن است که مایه هویت و موجودیت آن به شمار می‌رود. تمدن‌ها، فرزندانِ فرزانه فرهنگ‌ها هستند. بنابراین فرهنگ تمدن‌ساز است. فرهنگ مجموعه‌ای از بینش‌ها،‌ باورها و رفتارهای مادی و معنوی افراد جامعه است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و رسالت آن است که در رفتار انسان‌ها بر اساس شعائر دینی تحول ایجاد کند.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به ویژگی‌هایی که مدیریت فرهنگی باید داشته باشد، یکی از آن‌ها را «آزاده‌اندیشی» خواند و گفت: آقای اسماعیلی به مشارکت‌پذیری در امر فرهنگ کاملا اعتقاد دارند. از سویی، در عمل انسان‌ها باید به نتیجه برسند و لذا مدیریت فرهنگی نیاز به جلب مشارکت مردم دارد چون توسعه آن بدون همکاری مردم امکان ندارد.

تقوی ادامه داد: گرایش ذهنی و درونی مدیر فرهنگی هم بر این حوزه اثرگذار است؛ چیزی که باید از درون بجوشد. اگرنه نمی‌تواند با اصحاب فرهنگ و هنر ارتباط مناسب برقرار کند که آقای اسماعیلی این جوشش درونی را دارد.

وی در باقی مانده زمان خود با اشاره به اینکه ایمان و دین‌داری در جامعه اسلامی زمینه‌ساز شکل‌گیری فرهنگ باید باشد، تصریح کرد: بنابراین مدیر فرهنگی باید نخست خود دین‌دار باشد و دوم اینکه فرهنگ را با مولفه‌های دینی کامل کند که آقای اسماعیلی این دو ویژگی را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز