خبرگزاری کار ایران

دومین بخش از آلبوم صوتی مینای مهتاب منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۹۶

قسمت دوم از آلبوم صوتی مینای مهتاب با آثاری از دفترهای «حجم سبز»، «مرگ رنگ»، «زندگی خوابها»، «آوار آفتاب»، «ما هیچ مانگاه» از سهراب سپهری منتشر شد.

به گزارش ایلنا، دومین بخش از آلبوم صوتی مینای مهتاب که همچون نخستین بخش آن، به صورت موسیقی گفتار تولید شده و خوانش بیست قطعه دیگر از سروده‌های ستودنی سهراب سپهری را با اجرای مهرداد محمدپور، در خود جای داده است. در این آلبوم آثاری از دفترهای «حجم سبز»، «مرگ رنگ»، «زندگی خوابها»، «آوار آفتاب»، «ما هیچ مانگاه» که هشت کتاب او را تشکیل می‌دهند؛ انتخاب و اجرا شده است.

اثری که با بهره گیری از جنبه‌های روان درمانگرانه شعر و موسیقی که میزان اثربخشی آن بر افراد مختلف، امروزه دیگر بر هیچکس پوشیده نیست؛ همواره می‌کوشد: با ایجاد فضای ذهنی امن و آرام در علاقمندانش، آرامش روانی نسبتا پایداری را برایشان به ارمغان آورد؛ تا آن‌ها نیز با گوش سپردن مستمر به مجموعه صوتی مذکور به تدریج بتوانند؛ تاثیرات مخرب تنش‌های عصبی ناشی از مواجهه با دشواری‌های حاکم بر زندگی به ویژه در دوره کنونی را، به میزان قابل ملاحظه‌ای در خود کاهش دهند.

با توجه به اینکه مهم‌ترین کارکرد مینای مهتاب را می‌بایست ایجاد آرامش روانی پایدار در شنوندگانش تلقی نمود؛ که از طریق هم افزایی هوشمندانه جنبه‌های روان درمانگرانه شعر و موسیقی صورت گرفته است؛ لذا به نظر می‌رسد، شنیدن مستمر آن بتواند: علاوه بر کاهش هیجانات درونی و ایجاد تعادل در ریتم بدن، حس تخیل و قدرت تفکر شنونده را برانگیخته؛ و برای لحظاتی هم که شده، با دور کردن استرس ناشی از تنش‌های روزمره از وی، او را به خوابی عمیق فرو ببرد.

در آلبوم بعدی مینای مهتاب که آخرین نسخه این مجموعه صوتی به شمار می‌رود؛ علاوه بر ارائه تعداد دیگری از سروده‌های خاطره‌انگیز این شاعر پر آوازه کاشانی، فرازهایی از کتاب ارزشمند «هنوز در سفرم» به علاقمندانش تقدیم خواهد شد که مشتمل بر زندگی خود نوشت و نامه‌های تامل برانگیزی است که توسط او به رشته تحریر درآمد؛ تا به این بهانه برای نخستین بار، گزیده‌ای از دست نوشته‌هایش نیز، شکل شنیداری به خود بگیرد.

بخشی از شعر مسافر از آلبوم صوتی مینای مهتاب، با اجرای مهرداد محمدپور

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز