خبرگزاری کار ایران

ماهنامه «مطالعات دولت» منتشر شد/ دولت آینده، گروگان نظام اداری!

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۱۴۱۷

آخرین شماره ماهنامه مطالعات دولت منتشر شد. روح‌الله هنرور در سرمقاله آن توان اجرایی دولت را به‌ عنوان یکی از عوامل کلیدی در موفقیت دولت‌ها در پیاده‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های خود مطرح کرده است.

به گزارش ایلنا، در تب‌وتاب انتخاب ریاست‌جمهوری، روح‌الله هنرور در سرمقاله این شماره با عنوان «دولت آینده: گروگان نظام اداری»، توان اجرایی دولت را به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی در موفقیت دولت‌ها در پیاده‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های خود مطرح می‌کند و مغفول ماندن برنامه‌های اصلاح نظام اداری در دولت‌های مختلف را یکی از دلایل به سرانجام نرسیدن سیاست‌ها و برنامه‌ها می‌داند. 

در ادامه یاسر فرج‌زاده با معرفی کتاب «سیاست بوروکراسی» اثر گای پیترز، نقد دوگانه «اداره» و «سیاست» و همچنین پارادوکس «میل به کوچک‌سازی دولت»، میل به حفظ قدرت مداخله دولت در امور» را مطرح می‌کند. 

زهرا بیدار در بخش اول یادداشت دنباله‌دار خود، مروری بر تاریخچه قوانین اداری و استخدامی در کشور از سال ۱۳۰۱ تا سال ۱۳۷۰ دارد. 

محمدمهدی جعفریان، بازگشت مالکیت کارخانه نیشکر هفت تپه به دولت را دست‌مایه یادداشت انتقادی خود درباره روش ترمیم برنامه خصوصی‌سازی در ایران قرارداده و برخی پیش‌نیازهای خصوصی‌سازی و شیوه‌های مختلف آن را که مغفول مانده، برشمرده است. 

متن کامل این ماهنامه از طریق لینک زیر قابل دسترسی است: 

https://qrgo.page.link/GtuUV

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز