خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های میراث فرهنگی برای سند جامع پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۶۳۴

چالشها و فرصت‌های فرهنگی در چهارمین نشست تدوین سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع محیط شناسی بیرونی با حضور اعضا ستادی به صورت حضوری و اعضای مراکز استانی به صورت مجازی و مدیر پژوهشکده حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی مجتمع پدافند غیر عامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مهدی نوری (مدیر پژوهشکده حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی مجتمع پدافند غیر عامل دانشگاه صنعتی مالک اشتر) در نشست تدوین سند جامع پدافند غیرعامل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع محیط شناسی بیرونی، فرصت‌ها را از جمله زیرمجموعه‌های محیط بیرونی برشمرد که می‌تواند اثر مثبت بر پارامترهای عملکرد گذاشته و مزیت رقابتی ایجاد کند.  .  

وی فرصت‌ها را در یک دسته بندی پنج گانه فرصت‌های اجتماعی- فرهنگی، فرصت‌های اقتصادی، فرصت‌های محیط فناوری، فرصت‌های محیط قانونی و حقوقی و فرصت‌های محیط بین الملل مورد بررسی قرار داد و با ارایه زیر مجموعه‌های مرتبط با هر فرصت اظهار نظر اعضای حاضر در نشست را خواستار شد. 

نوری وجود تنوع قومیت‌ها و صنایع دستی متعدد و متنوع در کشور، تنوع ویژگی‌های طبیعی ایران، انگیزه گردشگران خارجی برای سفر به مناطق تاریخی در قالب فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی و امکان سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و خارجی در صنعت گردشگری و صنایع دستی مورد ارزیابی قرار داد و افزود: رویکردها و عملکردها نیز در پدافند غیر عامل حایز اهمیت است و یک مدل می‌تواند برای استمرار و پایداری وزارتخانه به صورت پارامتر مطرح شود. 

امکان استفاده از فضاهای مجازی برای معرفی و تبلیغ، استفاده از ابزارهای نوین هوشمند جهت ارتقاء ایمنی و امنیت در موزه‌ها و حفاظت از آثار و بناهای تاریخی از دیگر موضوعات مطرح در این نشست بود. 

مدیر پژوهشکده حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی مجتمع پدافند غیر عامل دانشگاه صنعتی مالک اشترسپس به طرح رهنمودهایی همچون حمایت مقام رهبری از پدافند غیر عامل، وجود قوانین و اسناد بالادستی، وجود قوانین بالادستی برای توسعه گردشگری را از جمله فرصت‌هایی موثر در پایداری سیستم عنوان کرد. 

بازدارندگی به عنوان یکی از پارامترهای سرمایه گذاری خارجی، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد، برگزاری دوره‌های اموزشی داخلی و خارجی، پتانسیل‌های موجود در بوم گردی، ظرفیت‌های مبتنی بر واقعیت‌های مجازی، رفع موانع تولید، استارتاپ‌ها، تصویر سازی و .... از جمله موارد مطرح شده از سوی  اعضاء حاضر و نمایندگان مراکز استانی بود که به صورت مجازی در این نشست شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز