خبرگزاری کار ایران

با شرکت بیش از ۳ هزارو ۷۰۰ نفر در آزمون وکلات؛

نخستین کنفرانس ملی «حقوق، فقه و فرهنگ» در شیراز برگزار می‌شود/ برگزاری جشنواره ملی دادبان

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۵۵۹

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین کنفرانس ملی حقوق، فقه و فرهنگ در ٢٠ اسفندماه به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس و کانون وکلای دادگستری استان در شیراز خبرداد.

به گزارش ایلنا، هومان پارسا  امروز دوشنبه 25 آذرماه در یک  کنفرانس خبری با اشاره به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت در ١٩ آذرماه مبنی بر تعیین تکلیف دو مسئله چالش برانگیز، گفت: چگونگی فعالیت موسسات حقوقی از جمله مسائل مورد بحث  طی سال‌های گذشته بود که مشکلاتی برای مردم و دستگاه قضایی ایجاد کرده بود.

وی اضافه کرد: درحالی نظارت مستقیمی بر فعالیت موسسات حقوقی نبود که با پیگیری کانون‌های وکلای دادگستری، از این پس موسساتی می‌توانند فعالیت کنند که از کانون وکلا مجوز فعالیت دریافت کنند و اخذ مجوز از اداره ثبت شرکت‌ها برای فعالیت آنها کفایت نمی‎کند.

پارسا یکی دیگر از نتایج رای مورد اشاره نیز مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد که کانون‌های وکلا را ملزم به انتشار شرایط اشتغال در سامانه کرده بود.

به گفته وی با توجه به اینکه صدور پروانه وکلا تابع بخشنامه‌های خاص است دیوان عدالت اداری این بخشنامه وزارت اقتصاد و دارایی را ابطال کرد.

*شرکت بیش از ۳ هزارو ۷۰۰ نفر در آزمون وکلات 

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به برگزاری آزمون وکالت در آذرماه امسال نیز گفت: بیش از٣ هزار و ٧٠٠ نفر از این دو استان در آزمون وکالت شرکت کردند که از این تعداد 75 نفر برای فارس و 50 نفر برای استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرفته خواهند شد.

پارسا به وکالت تسخیری و معاضدتی تعدادی از پرونده‌های حوادث اخیر شیراز که منجر به دستگیری تعدادی از شهروندان اشاره و عنوان کرد: تا امروز بیش از ٦٥ فقره وکالت معاضدتی و تسخیری توسط کانون وکلا تقبل شده که برخی به تقاضای دادگستری و برخی هم توسط خانواده‌ها درخواست داده شده بود.

وی با اشاره به مخالفت با موازی کاری ها گفت: درعین حال با اشتغال جوانان مخالف نیستیم به عنوان مثال؛ آیین نامه‌ای دیده شده برای مرکز مشاوران و افرادی اجازه ورود پیدا ‌کرده‌اند که نصاب سنی تا ٦٠ ساله در آیین‌نامه مشخص شده که این مهم با ادعای اشتغال جوانان همخوانی ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر 60 تا ٧٠ درصد از وکلای جوان به ویژه زنان از بیکاری رنج می‌برند.

پارسا همچنین به برگزاری جشنواره ملی عکس دادبان به میزبانی کانون وکلای دادگستری فارس اشاره و عنوان کرد: این جشنواره به منظور آگاهی بخشی و قرابت بیشتر با مردم به دور از فضای محکمه و بهره مندی از نگاه متفاوت عکاسان نسبت به زیبایی‌های جامعه و همچنین معضلات قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود.

*برگزاری جشنواره ملی دادبان

همچنین دبیر جشنواره ملی عکس دادبان گفت:  تصوری که مردم از  وکلا دارند صرفا در حوزه دادگاه و محکمه است و از این رو تصمیم گرفتیم با برگزاری  این جشنواره فضای خشکی که وجود دارد را تلطیف کنیم.

به گفته هادی شریف زاده اولین مسابقه عکس دادبان در زمینه حقوق شهروندی، کودکان، حقوق معلولین، حقوق کار و محیط زیست در بخش عکس برگزار خواهد شد.

وی افزود: فراخوان جشنواره تا ۱۵ بهمن مهلت ارسال عکس است و نیمه دوم بهمن داوری آثار است و ۷ اسفند همزمان با جشن استقلال کانون وکلا از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

شریف زاده با بیان اینکه تا ١٥ بهمن ماه مهلت ارسال آثار به آدرس dadban.festival@gmail.com تعیین شده، گفت: نمایشگاه آثار منتخب نیز ٧ تا ١٤ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز