خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس عنوان کرد:

فارس مهد فرنگ و تمدن ایران زمین است/ باید توسعه محلی و منطقه‌ای به توسعه ملی گره زده شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۷۱۷

استاندار فارس با اشاره به اینکه همگان از قدمت دیرینه فارس به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی آگاه هستند، عنوان کرد: این دیار کهن ازدیرباز خواستگاه امپراتوری‌های بزرگی همچون هخامنشیان و ساسانیان بوده که در آن زمان ایران و ایرانی و فرهنگ انسان دوستی و کشور داری را به دنیا نشان داده‌اند.

به گزارش ایلنا عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح نمایشگاه تاریخ محلی استان فارس که همزمان با آغاز هفته تاریخ و فرهنگ فارس با شعار «فارس، مهد تمدن ایران زمین» در تهران برگزار شد، با بیان اینکه مردمان فارس از ابتدای اعلام موجودیت اسلام همواره عشقی وافر به خاندان نبوت و رسالت و دین مبین اسلام داشته‌اند، پیوستن سلمان فارسی از این سرزمین به صحابه حضرت رسول مصداقی از این ارادت است.

استاندار فارس با تاکید بر نقش و اثرگذاری استان فارس در دوران اسلامی، شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس تقدیم 14 هزار و 500 شهید گلگون کفن در ره حفظ کیان دین و کشور را نمایانگر این جایگاه ارزشمند دانست و بیان کرد: بی تردید همه ما به پرورش چنین فرزندان شریفی در خطه فارس می‌بالیم.

باید توسعه محلی و منطقه‌ای به توسعه ملی گره زده شود

رحیمی با اشاره به اینکه از گذشته‌های دور تا کنون ایران را با نام‌هایی همچون فارس، پارس و پرسپولیس می‌شناسند، اظهار کرد: استان فارس پرچمدار تاریخ، فرهنگ و تمدن کشور و معرف امروز ایران اسلامی در اقصا نقاط جهان است.

وی اظهار کرد: آثار به یادگار مانده‌ای همچون نقش رستم، تخت جمشید، پاسارگادو آتشکده و کاخ‌های ساسانی و هخامنشی که به عنوان آثار جهانی به ثبت رسیده نشانی از قدمت تمدن در دیار فارس است که امروز نیز این دارایی‌های کهن را پاس می‌داریم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه علاوه بر افتخار به گذشته با ارزش فارس باید بایسته‌ها و آینده استان را نیز مورد کنکاش قرار دهیم تا با اندیشه ورزی و تدبیر بتوانیم فردایی بهتر برای مردم رقم بزنیم.

رحیمی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های فراوان فارس ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از خرد جمعی و همراهی بزرگان و صاحب نظران بتوانیم از این سرمایه‌ها برای اعتلای، استان، مردم و کشور استفاده کنیم. وی تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که توسعه محلی و منطقه‌ای به توسعه ملی گره زده شود و دستیابی به این هدف با حمایت برگان فارس میسر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز