خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

مکانیزه شدن صدور اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای فعالان اقتصادی فارس

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۹۵۱

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: روند صدور اخذ گواهی عدم سوء پیشینه در استان فارس اصلاح و به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی واگذار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان این که فرآیند صدور اخذ گواهی عدم سوء پیشینه برای فعالان اقتصادی از دو هفته به 24 ساعت کاهش یافته است؛ گفت: با عنایت به آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات مبنی برنداشتن محکومیت مؤثر کیفری به عنوان یکی از شرایط صدور کارت بازرگانی، در گذشته  تمام متقاضیان در شیراز و استان فارس می بایست با حضور در دفاتر منتخب پستی و در شهرستان ها با مراجعه به مرکز تشخیص هویت ناجا نسبت به انگشت نگاری اقدام می کردند و پس از انجام مراحل اداری اصل مدرک توسط اداره پست به آدرس ارائه شده متقاضی ارسال می گردد که این فرآیند موجب  اطاله زمان می شد.

رئیس ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان فارس یادآور شد : گرفتن گواهی سوء پیشینه یکی از الزامات دارندگان کارت بازرگانی است که تا پیش از این هر فعال اقتصادی در استان باید دو هفته کاری برای اخذ این گواهی در انتظار می ماند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به کاهش زمان صدور گواهی عدم سوء پیشینه در استان فارس تصریح کرد: این اقدام مثبت و کارگشای اتاق بازرگانی استان فارس گام مهمی در راستای کاهش فرآیند صدور کارت بازرگانی در کشور خواهد بود. 

وی گفت: متقاضیان می توانند با ارائه کارت ملی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان نسبت به اخذ این گواهی اقدام کنند و دارندگان کارت بازرگانی و عضو اتاق بازرگانی فارس برای دریافت گواهی سوء پیشینه نیاز به حضور فیزیکی نداشته و می توانند از سیستم مکانیزه این اتاق نیز استفاده کنند.

سید عبدالنبی نجیبی معاون قضایی و برنامه ریزی دادگستری استان فارس نیز در این زمینه گفت: بانک جهانی به عنوان یک نهاد بین امللی معتبر هر ساله وضعیت کسب و کارکشورها را بر اساس شاخص سهولت انجام کسب وکار و از طریق بررسی وضعیت 10 نماگر درخصوص قانونگذاری و تنظیم مقررات شامل شروع کسب وکار، اخذ مجوزهای ساخت وساز، دسترسی به برق، ثبت مالکیت، اخذ اعتبار، حمایت از سهامداران خرد، پرداخت مالیات، تجارت فرامرزی، اجرای قراردادها و ورشکستگی و پرداخت دیون رتبه بندی می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز