خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه یازده شیراز :

مشکلات نقاط آبگیر شناسایی و رفع شده است/ بهره برداری فاز دو پارک نماز در اردیبهشت ماه سال آینده/ طبق قانون متولی رودخانه خشک آبفا است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۵۹

شهردار منطقه یازده شیراز با بیان اینکه برای اقدامات پیشگیرانه سیل، ١٧ کیلومتر مسیر کانالهای منطقه را بررسی و اعتباری راهم صرف ساماندهی این کانال‌ها کردیم، گفت: با تصمیم داریم ۶کیلومتر کانال آب‌های سطحی دیگر به منطقه بیافزاییم تاشاهد آب گرفتگی دوباره در این مناطق نشویم.

به گزارش ایلنا حمید برزگر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از پروژه‌های شاخص منطقه پردیس تئاتر شیراز است، گفت: پردیس تئاتر شیراز شامل سه سالن تئاتر باتمام امکانات کامل است که در زمینی به مساحت ۶هزار متر در اطراف میدان نصر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه زمین پردیس تئاتر شیراز پیش از این قرار بود تبدیل به مجتمع تجاری شود اما به ساخت پردیس تئاتر  اختصاص یافت، گفت: کلنگ این پروژه با ٨ میلیارد تومان اعتبار اولیه امسال به زمین زده شده و تا پایان سال ۹۹  به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه یازده شیراز از افتتاح فاز دو پارک نماز به نام سایه به مساحت ۶ هکتار با اعتبار ۵ میلیارد تومان ۱۵ اسفند سال جاری یا در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

مهندس برزگر تصریح کرد: در راستای شیراز شهر دوستدار  کودک بخشی از فاز دوم پارک سایه به پارک تخصصی کودک تبدیل می شود.

وی افزود: تلاش کردیم آن را مناسب با کودکان بسازیم البته سعی می‌کنیم به جای وسایل بازی تکراری مثل تاب و سرسره در این پارک از امکانات و تجهیزاتی جدید برای سرگرمی و بالا رفتن سطح معلومات کودکان استفاده کنیم.

حمید برزگر ادامه داد: این پروژه با ۵ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود که با احداث آن مساحت این پارک به ١٠هکتار افزایش می یابد.

وی افزود: به دلیل خطرات احتمالی سیل در این منطقه حوضچه آرامش نیز در این پارک در حال اجرا است.

شهردار منطقه یازده شیراز  با بیان اینکه مسیر کوه راه پارک نیز از گذشته آغاز شده است،اظهار کرد: ادامه مسیر در آینده احداث خواهد شد.

پارک رضوی توسعه می یابد

وی از ساخت ٨ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری و توسعه پارک رضوی به عنوان برخی دیگر از پروژه های سطح منطقه یاد کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که مردم منطقه بارها به آن اعتراض داشتند باغی ٣ هکتاری تحت عنوان سهراب سپهری بود که به محل تجمع افراد ناباب تبدیل شده بود و به دلیل انبوه درختان آن به جنگل سهراب معروف شده بود که ما این محل را ساماندهی و تبدیل به یک باغ ایرانی تحت عنوان باغ سهراب کردیم که به زودی شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

مشکلات نقاط آبگیر شناسایی و رفع شده است

وی درباره رودخانه خشک نیز گفت: طبق قانون متولی رودخانه آبفا است اما هر سال ده درصد از منابع ما صرف ساماندهی و لایروبی رودخانه خشک می‌شود و سال قبل نیز ٧٠ هزار متر مربع در این رودخانه کار کردیم که ۴٠هزار متر مربع مربوط به لایروبی بود و امسال هم تا کنون دو کیلومتر دیوار گذاری کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز