خبرگزاری کار ایران

کارشناس ارشد صنایع غذایی مطرح کرد:

تولید شیر ESL راه حلی برای افزایش مدت نگهداری شیر پاستوریزه

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۶۴

کارشناس ارشد صنایع غذایی با تاکید بر اینکه کـلسیم موجود در شیر در مقابل فرایند آلودگی مجدد آسیب پذیر است و از این رو مدت نگهداری شیر پاستوریزه معمولی محدود است، اظهار داشت : تولید شیر ESL راه حلی برای افزایش مدت نگهداری شیر پاستوریزه است.

به گزارش ایلنا، مهدی بهبود افزود: نکته حائز اهمیت اینکه شیر فراپاستوریزه یا ESL خوشمزه‌تر از شیرهای پاستوریزه عادی است  زیرا کیفیت شـیر خـام ورودی، فرایند فراپاستوریزه، بسته بندی و حفظ زنجیره سرمایش تا رسیدن به مصرف کننده نهایی در تولید این محصول با دقت و نظارت کامل رعایت می شود .

بهبود ادامه داد: کیفیت شـیر خـام ورودی، آزمایش های سختگیرانه در شرکت‌های معتبری نظیر رامک در تولید محصول فراپاستوریزه یا ESL موجب شده که ضمن توقف فعالیت میکروارگانیسم‌های غیرضروری برای بدن، طعم و غلظت شیر را تا آخرین روز مصرف خوشمزه‌تر و تازه‌تر از شیرهای پاستوریزه موجود در بازار نگه دارد .از این رو مصرف این نوع شیر به دلیل   کیفیت بالایشیر ورودی و استفاده از تکنولوژی فراپاستوریزه یا ESL، طعم واقعی شیر را برای مصرف کنندگان به همراه آورده است.

وی تصریح کرد: محصولات فراپاستوریزه یا ESL  هم اکنون در بازار کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا، استرالیا و سایر کشورهای صنعتی  طرفداران زیادی دارد، توجه به بهداشت و نگهداری بهینه شیر و ماندگاری بالا از جمله مزیت هایی است که موجب شده مصرف‌کنندگان در کشورهای صنعتی رویکردی ویژه به این نوع محصول داشته باشند .

این کارشناس ارشد صنایع غذایی تاکید کرد: شیر ESL جزو شیرهای پاستوریزه طبقه بندی شده است و باید در دمای یخچال نگهداری شود و بسته به کیفیت شیر خام، نوع فرایند و شـرایط بسـته بنـدی ونگهـداری، زمان ماندگاری آن از حدود 10 روز تا بیشتر از 45 روز افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز