خبرگزاری کار ایران

در دومین نشست مشترک شورای شهر و شهرداری شیراز مطرح شد:

تعداد پروژه‌های شاخص و جدید شیراز به 30 پروژه می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۰۷۵

دومین نشست هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و معاونان شهرداری شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل شورای اسلامی شیراز، در این نشست برنامه‌ی زمان‌بندی 23 پروژه شاخص و جدید شهر شیراز که در جلسه گذشته به تصویب رسیده بود، مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و پروژه‌های جدیدی نیز به بحث گذاشته شد.

سید عبدالرزاق موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ابتدای این نشست با بیان اینکه برای سیاست‌گذاری اصولی و دقت در اجرای سیاست‌ها در مسائل مدیریت شهری، برپایی جلسات مشترک بین شورا و شهرداری اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: بررسی مسائل فنی و تخصصی باید در کمیسیون‌ها و با کمک مشاوران انجام شود؛ نظارت و کنترل بر این پروژه‌ها نیز می‌بایست در آن کمیسیون با حساسیت انجام شود و اگر شهرداری در موردی به توافقات و مصوبات عمل نکند، به شورا و نشست‌های مشترک ارجاع شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

 احتمال افزایش پروژه‌های شاخص و جدید شیراز تا 30 پروژه

بر پایه این گزارش، احداث پروژه‌هایی همچون پردیس سینما، باغ موزه هنر، باغ پارک بزرگ شهر، تالار بزرگ شهر (سیلوی قدیم)، تالار همایش روباز، پارک‌های موضوعی (بانوان، کودکان، باغ‌ موزه موسیقی)، خط 2 قطار شهری، تراموا ( از آرامگاه حافظیه تا شاهزاده قاسم)، بلوار کوهسار مهدی (عج)، شهربازی 30 هکتاری، تله‌کابین و مجتمع تفریحی گردشگری انجیره؛ بازآفرینی و ساماندهی محورهای زند (میدان توپخانه)، عرفان (دروازه قرآن تا دروازه اصفهان) و سعدیه و کوچه‌باغ‌ها و همچنین تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح امیرکبیر-مهدیه، شهید باهنر (کمربندی)، شهید رودکی و پروژه‌ 55متری مهدیه، ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی بودند که توسط شهرداری شیراز ارائه شد.

در این نشست همچنین پروژه‌های دیگری همچون احداث پارک آبی و پل فضیلت به لیست پروژه‌های شاخص اضافه شد و مقرر شد که برنامه زمان‌بندی آن‌ها نیز ظرف 20 روز آینده ارائه شود.

تشکیل کمیته مرکب از استاندار، رئیس کل دادگستری، رئیس سازمان بازرسی، شهردار و رئیس شورای شهر برای تسهیل جذب سرمایه‌گذار از دیگر مصوبات نشست بود که قرار است که در صورت توافق دستگاه‌های دیگر ظرف هفته‌های پیش‌رو اجرایی شود.

300 اولویت مناطق مختلف شیراز احصا می‌شود

ابراهیم صبوری، نایب رئیس شورای اسلامی شیراز نیز با تأکید بر اینکه وظیفه‌ی شهرداری اجرای پروژه‌های مورد نیاز مردم است، گفت: رسالت مدیران شهری انجام امورات شهری مطابق با خواست شهروندان است و به همین دلیل ما تصمیم داریم که در مناطق 11 گانه شیراز، امورات را بر اساس اولویت‌های خود مردم انجام دهیم.

وی افزود: بعد از جلساتی که با یاوران شورا داشتیم، مقرر شد که تا پایان شهریورماه هرکدام از 150 کد محله‌ای که تعریف شده، دو اولویت کاری در محله خودشان را به ما اعلام کنند که در این صورت ما نیز تا اواسط مهرماه ما آنها را به شهرداری ارائه خواهیم کرد.

این پیشنهاد نایب رئیس شورای شهر مورد موافقت شهردار قرار گرفت.

پروژه‌های جدید را باید اصولی و کارشناسی پیش ببریم

در ادامه شهردار شیراز نیز با بیان اینکه از مراحل مطالعه و امکان‌سنجی تا بهره‌برداری پروژه‌ها نیاز به برنامه‌های زمان‌بندی حساب شده‌ای داریم، تصریح کرد: واقعیت این است که برخی مسائل در گذشته بدون مطالعه و امکان‌سنجی لازم مطرح شد و برخلاف برخی تصورات، ما در بسیاری از پروژه‌ها از صفر در حال مطالعه هستیم؛ اما در در حال حاضر باید مراقبت کنیم که کارها کارشناسی و اصولی پیش برود.

حیدر اسکندرپور با یادآوری اینکه تکلیف شورا برای شهرداری تعریف 10 پروژه شاخص جدید در مقیاس بزرگ بوده است، گفت: با این حال ما با بررسی‌هایی که انجام دادیم بالغ بر 23 پروژه جدید بزرگ‌مقیاس برنامه‌ریزی کرده‌ایم که احتمال افزایش آن در پایان جلسات هم‌اندیشی نیز وجود دارد.

به گفته‌ شهردار شیراز، علاوه بر تدوین برنامه زمان‌بندی برای پروژه‌های بزرگ‌مقیاس، میزان اعتبار لازم در هر گام از پیشرفت پروژه‌ها نیز برآورد و مشخص شده است.

بر پایه این گزارش در پایان دومین نشست مشترک شورا و شهرداری، بنا شد اعضای شورا علاوه بر 23 پروژه اعلام شده، پروژه‌های پیشنهادی در این نشست را نیز مورد بررسی قرار دهند و در نهایت 30 پروژه شاخص را برای تدوین زمان‌بندی نهایی و اجرا به شهرداری ارائه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز