خبرگزاری کار ایران

توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی فارس انجام گرفت

کشف و تخریب دو کوره غیر مجاز زغال جنگلی در شهرستان کازرون

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۳۶۸

با تلاش و حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت شهرستان کازرون دو عدد کوره زغالی غیر مجاز در ارتفاعات روستای سمغان این شهرستان کشف و تخریب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، به گفته ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در راستای اجرای اقدامات حفاظتی در حوزه استحفاظی در عملیاتی غافلگیرانه با تحت نظر قرار دادن منطقه ، دو عدد کوره  زغالی غیر مجاز  فعال در بخش" سرکل روستای سمغان"را کشف وتخریب کردند.

وی گفت:متخلفان پس از قطع چوب درختان بلوط آن را تبدیل به زغال کرده و سپس نسبت به حمل آن به صورت قاچاق  می کردند.

ایران محبوب اظهار داشت:دراین راستا چند نفر مظنون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون در ادامه با اشاره به موارد قانونی منع تولید زغال درختان جنگلی و مجازات قانونی سنگین برای متخلفان اظهار داشت: براساس ماده ٤٢ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع تهیه چوب، هیزم، زغال، بریدن و ریشه‌کن کردن درختان ، نهال‌ها و توده‌های جنگلی ممنوع است و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه به حبس تأدیبی از شش ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

وی افزود:مردم در صورت مشاهده هرگونه وقوع تخلف در اراضی ملی مراتب را از طریق تماس تلفن ١٥٠٤ اعلام کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز