خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی کازرون:

امحاء کوره‌های زغالی در اراضی جنگلی کازرون/ هشدار به قاچاقچیان زغال در عرصه‌های طبیعی شهرستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۵۵۹

با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان کازرون دو واحد کوره زغال گیری که به صورت غیر قانونی در اراضی جنگلی این شهرستان ایجاد شده بود ، شناسایی و تخریب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، سید مجتبی ایران محبوب گفت: در راستای حفاظت از جنگل‌ها و صیانت از اراضی ملی دو واحد کوره زغالی که به صورت غیر قانونی در منطقه “سمغان” بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون در حال فعالیت بودند، کشف و امحاء شد.

وی با اشاره به پیگیری های منابع طبیعی شهرستان مبنی بر توقیف و پلمپ کارگاه های غیر مجاز تولید زغال در سطح اراضی ملی این شهرستان افزود: در این راستا در یک عملیات منسجم نیروهای منابع طبیعی به سرنخ‌هایی از فعالیت سودجویان در قطع درختان سرسبز بلوط و تبدیل آنها به زغال دست یافتند.

وی ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی و بررسی های بعدی بلافاصله ماموران منابع طبیعی وارد عمل شده و پس از تحت نظر قرار دادن منطقه مورد نظر طی یک عملیات غافلگیرانه متخلفان را دستگیر و دو واحدکوره زغالی ایجاد شده را تخریب کردند.

ایران محبوب همچنین با اشاره به تعامل و همکاری بسیار خوب مردم محلی این منطقه در شناسایی متخلفان اظهار داشت: در پیگیری های به عمل آمده  مشخص شد این افراد به طرز ماهرانه ای در تاریکی شب اقدام به قطع درختان بلوط کرده و پس از انتقال آنها به این کوره های زغالی آنها را تبدیل به زغال می کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با اشاره به سیر قضایی پرونده برای این متخلفان اظهار داشت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ضمن هشدار جدی به متجاوزان و قاچاقچیان زغال در عرصه های طبیعی شهرستان کازرون اظهار داشت: بر اساس ماده ۴2 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل و مراتع ، احداث هر گونه کوره زغال در مجاورت جنگل ممنوع است و متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی به یک تا شش ماه حبس تادیبی نیز محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز