خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در مراسم روز درختکاری عنوان کرد:

مرثیه خوانی بس است؛ طرح دهند چه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۹۷

مسوولان، پژوهشگران، صاحب نظران و اساتید دانشگاه به جای روضه خوانی و مرثیه سرایی برای مشکلات اصفهان راه حل ارائه دهند و یا از راهکار ها و طرح های دیگران برای حل مشکلات اصفهان استفاده کنند.

ایلنا: استاندار اصفهان در مراسم روز درختکاری با اشاره به آغاز اجرای طرح جامع احیای زاینده رود، افزود: اجرای طرح های این چنینی مانند طرح جامع کنترل کیفی هوای استان باید در اولویت مطالبات مردم باشد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان؛ رسول زرگر پور؛ با اشاره به اینکه با گرفتاری های زیست محیطی زیادی که در چند سال اخیزمانند خشکسالی، کم آبی، آلودگی هوا و خاک است گریبان گیر این اصفهان شده است و این مشکلات در یک حرکت تدریجی در طول چند دهه گذشته به وجود آمده است، افزود: علت بروز این مسائل تنها در نبود سند آمایش سرزمین در کشور و استان است.

وی با بیان اینکه همچنان تدوین و تنظیم سند آمایش سرزمین در کشور جدی گرفته نشده اما به صورت استانی در چند سال اخیر تدوین این سند در ۲۰ عنوان آغاز شده است، ادامه داد: اگر این سند موجود بود و همه اقدامات در جهت و هماهنگی با اطلاعات آمایش سرزمین انجام می شد، اکنون با این آلودگی ها دست به گریبان نبودیم.

وی بیان داشت: برای مشکلات استان اصفهان دو رویکرد وجود دارد یکی اینکه مسوولان و اساتید دانشگاهی همه روضه خوانی و مرثیه سرایی کنند و تنها از مشکلات بگویند و هیچ کس در صدد حل مشکل نباشد، همانگونه که در ۱۰ سال اخیر این اتفاقات صورت گرفت، و رویکرد دیگر اینکه ما با پذیرش شرایط موجود به دنبال راه حل باشیم و در صورت نداشتن راه حل از راه حل های ارائه شده توسط دیگران حمایت و پشتیبانی کنیم.

زرگر پوربا اشاره به اینکه تنوع گیاهان دارویی، ظرفیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گیاهان دارویی را در استان ایجاد کرده و این موضوع در حال پیگیری است، ادامه داد: یکی از مزیت های استان اصفهان در زمینه گونه های گیاهی این است که از بین هشت هزار گونه گیاهی شناسایی شده در کشور دو هزار گونه در استان وجود دارد.

وی افزود: از بین دوهزار گونه مذکور ارزش دارویی و صنعتی ۴۰۰ گونه شناسایی شده است که ظرفیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را برای اصفهان فراهم می کند.

استاندار اصفهان به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: درخت مظهر زیبایی و حیات و یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت های بیکران خداوند است، روز درختکاری مختص کشور ایران نیست و این روز در ۳۵ کشور جهان گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به اقلیم شکننده استان اصفهان، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و پوشش گیاهی را دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: درختکاری با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند خورده است تا حدی که کاشت درخت نوعی عبادت محسوب می شود.

" زرگر پور "، با بیان اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و پوشش گیاهی در تمام نقاط اهمیت دارد؛ افزود: واگذاری مراتع به بهره برداران، احیا و حفاظت از مراتع توسط خود مردم را مدیریت می کند و برنامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، واگذاری کلیه ی مراتع به بهره بردار در سند چشم انداز توسعه است.

وی با بیان اینکه نقش جنگل ها در تولید آب بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: حفاظت ازجنگلها جزو اولویت های کاری می باشد.

استاندار اصفهان؛ با اشاره به اینکه در طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان از ۳۸ اقدام اساسی، به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ۴ نقش محوری محول شده است ادامه داد: مقابله با انتشار ریزگردها در شرق اصفهان، توسعه ی ف

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز