خبرگزاری کار ایران

پارسایی در گفت و گو با ایلنا :

اصلاح‌طلبان نتوانستند انتظارات مردم را برآورده کنند

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۸۸۴

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه قرار دادن اصولگراهای معتدل و بدون شناسنامه اصلاح طلبی در لیست سبب شد که هزینه ورود 160 نفر لیست امید بر دوش اصلاح طلبان بیفتد افزود: مردم همواره انتظار داشتند که ورود این تعداد نماینده از یک لیست بتوانند تحولاتی را ایجاد کنند.

بهرام پارسایی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه فعالیت دو طیف سیاسی در ادوار گذشته مجلس باعث شده تصمیمات نمایندگان به خوبی شفاف و مشخص باشد افزود: با توجه به اینکه در ادوار گذشته مجلس تنها دو طیف سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در مجلس حضور داشتند بنابراین تکلیف مجلس در موضوعات سیاسی و اجتماعی به خوبی مشخص بود.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه تشکیل فراکسیون سومی به نام مستقلین باعث شد که مجلس دهم کارآیی لازم را نداشته باشد گفت: بسیاری از افراد مطلع معتقدند  تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس دهم باعث شد  این دوره کارآیی مجلس از کار بیفتد و انتظارات مردم برآورده نشود.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در بستن لیست در مجلس دهم به ناچار مجبور شدند که اصولگراهای معتدل را درون لیست امید قرار دهند گفت: با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان به دلایل متعددی کاندیدا‌های با هویت مشخصی نداشتند به ناچار مجبور شدند که از میان بد و بدتر فردی را برگزینند و در لیست امید قرار دهند که در نهایت این مهم سبب شد 160 نفر از طریق لیست امید وارد مجلس شوند.

این نماینده اصلاح‌طلب تصریح کرد: افرادی که با لیست امید جواز حضور در مجلس دهم را کسب کردند با نادیده گرفتن رای مردم و با تشکیل فراکسیون مستقلین عزم و اراده مردم را باطل کردند.

عضو فراکسیون امید اعتقاد دارد رؤسای فراکسیون مستقلین جزو افرادی بودند که با استفاده و به کارگیری سیاست‌های لیست امید اقدام به راه‌اندازی فراکسیون مستقلین کردند.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه بعضی از افرادی که توسط لیست امید وارد مجلس شدند به این لیست وفادار نبودند گفت: ارائه لیست توسط اصلاح‌طلبان به هر قیمت و کامل بودن این لیست در تمام شهرستان‌ها و حوزه انتخابیه باعث شد که ضربه بزرگی به جناح اصلاح طلب وارد شود.

وی در ادامه بیان کرد: اگرچه لاریجانی جزو افرادی بود که از طریق لیست امید و حوزه انتخابیه قم توانست وارد مجلس شود اما به محض ورود به مجلس فعالیت خود را در فراکسیون مستقلین آغاز کرد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه با اشاره به اینکه انتظارات مردم همواره طبق اکثریت و 160 نفری که از طریق لیست امید وارد مجلس شده اند شکل گرفته ادامه داد: اگر اصلاح طلبان از همان ابتدا تعداد 110 نفر افرادی که پایبند و مقید بودند  را درون لیست امید قرار می دادند بی شک انتظار مردم و جامعه به همین اندازه بود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران دو گفتمان اصلاح طلبی و اصولگرایی وجود دارند ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی یک نهاد سیاسی است بنابراین فراکسیون ها باید بر اساس یک گفتمان مشخص فعالیت کنند  که متاسفانه تشکیل فراکسیون سوم باعث شده که اصلاح طلبان و اصولگراها نتوانند برای تصویب یک طرح مشخص به صورت محکم پای کار بیایند.

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه آرای فراکسیون مستقلین مجلس تعیین کننده بسیاری از تصمیم های نهایی در مجلس دهم است ادامه داد: فراکسیون سوم به عنوان حد وسط فراکسیون های اصولگرا و اصلاح طلب مجلس باعث شده که برای رای آوری طرح های مطرح شده به هر سمتی برود آن طرح رای می آورد.

به گفته پارسایی وجود فراکسیون مستقلین سبب سردرگمی و کاهش کارآیی مجلس دهم شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز