خبرگزاری کار ایران

رییس‌مجلس در آغاز جلسه علنی: / اجمالی /

اعلام جرم دادستانی علیه مطهری خلاف قانون مجلس است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۴۳

در سخنان مطهری نشانی از توهین و افترا دیده نمی‌شود / سه وزیری که نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند، صرفاً به خاطر تفاوت سلیقه‌های نمایندگان با آن‌ها بود و هم اکنون نیز سوالات نمایندگان از وزرا کاملاً طبیعی است و این گونه نظارت‌ها موجب جلوگیری از کج روی‌ها می‌شود.

رییس‌مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات علی مطهری در صحن علنی مجلس پرداخت و گفت: این سخنرانی موجب بحث‌هایی شده است و دادستانی دستور پیگیری قضایی برای ایشان صادر کرده است که این خلاف قانون نظارت مجلس بر اظهارات نمایندگان است، زیرا درسخنان ایشان نشانی از توهین و افترا دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنان خود در ابتدای جلسه علنی امروز –چهارشنبه - با اشاره به سالگردقیام ۱۹ دی قم اظهار کرد: قیام مردم قم در سال ۵۶ نقطه آغاز توفندگی انقلاب اسلامی بود.
وی افزود: حکومت پهلوی در آن زمان دچار اشتباه محاسباتی گردید و فکر می‌کرد با چاپ مقاله توهین آمیز نسبت به امام خمینی(ره) می‌تواندشان ایشان را در نظر مردم از بین ببرد، اما همین اشتباه محاسباتی موجب نابودی پایه‌های رژم پهلوی گردید.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرزندان امام با حمایت مرجعیت؛ طوفانی به پا کردند و کار رژیم سفاک پهلوی را یکسره نمودند.
لاریجانی با بیان اینکه تئوری‌های زیادی در خصوص علل سقوط رژیم پهلوی وجود دارد، عنوان کرد: هر‌کدام از تئوریهای که در این ۳۵ سال عنوان شده است هریک دارای نقاط صادقانه‌ای هستند، اما قیام مردم قم بی‌شک یکی از مهم‌ترین آنهاست.
علی لاریجانی در خصوص افزایش حجم سوالهای مجلس از وزرا ابراز کرد: مجلس شورای اسلامی پس از انتخابات با‌شکوه ریاست‌جمهوری همکاری صادقانه‌ای با دولت در دستور کار خود قرار داد، زیرا معتقدیم که همکاری سه قوه می‌تواند حرکت جمهوری اسلامی را تسریع بخشد.
وی افزود: سه وزیری که نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند، صرفاً به خاطر تفاوت سلیقه‌های نمایندگان با آن‌ها بود و هم اکنون نیز سوالات نمایندگان از وزرا کاملاً طبیعی است و این گونه نظارت‌ها موجب جلوگیری از کج روی‌ها می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به اظهارات علی مطهری در صحن علنی مجلس پرداخت و گفت: این سخنرانی موجب بحث‌هایی شده است و دادستانی دستور پیگیری قضایی برای ایشان صادر کرده است که این خلاف قانون نظارت مجلس بر اظهارات نمایندگان است، زیرا درسخنان ایشان نشانی از توهین و افترا دیده نمی‌شود.
وی افزود: بنده نیز با قسمتی از سخنان آقای مطهری در خصوص قوه قضاییه مخالفم و انتقاداتی به سخنان ایشان دارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز