خبرگزاری کار ایران

نماینده شیراز در گفت و‌ گو با ایلنا مطرح کرد:

پیش بینی دشوار انتخابات آینده مجلس/ فاصله معنا‌دار مردم از سیاست / نمایندگان مستقل مجلس دهم ، یاور همیشگی طیف اصولگرایان

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۶۵

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه جابه جایی‌هایی که فراکسیون مستقل بر اساس منافع‌شان انجام می‌دهند تغییرات زیادی را در مجلس ایجاد می کند،گفت: در طول سه سال فعالیت مجلس دهم اکثریت نمایندگان فراکسیون مستقل مجلس همسو و همراه طیف اصولگرایان بوده اند.

مسعود رضایی در گفت و گو با ایلنا افزود: تعدادی از نمایندگان فرصت‌طلب که عضو فراکسیون امید هستند همواره برای منافع خود قدم  برمی‌دارند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه تعداد نماینده‌های اصلاح‌طلب واقعی در مجلس زیاد نیست، گفت: حداکثر حدود 100 نفر نماینده اصلاح‌طلب واقعی و مقید به تشکیلات در مجلس وجود دارند به ‌طوری‌که آنها در تمام مواقع بدون توجه به منافع نظراتشان را بر اساس تصمیم فراکسیون امید اعمال می‌کنند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه بی شک ارتباط‌ها و رفاقت‌های شخصی‌ای که بین نمایندگان با جناح‌های مختلف در سه سال گذشته ایجاد شده در بسیاری از موارد تاثیر گذار است، ادامه داد: اگرچه در یک دوره‌ای از مجلس بعضی نماینده‌های اصلاح طلب و اصولگرا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را تشکیل می‌دهند اما اختلافات و مسایل شخصی که در ادامه در میان اعضا پیش می‌آید سبب می شود در دور بعد گروه دیگری وارد هیئت رئیسه شوند.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه رفاقت‌ها و دوستی‌های نمایندگان از عوامل مهم تغییر اعضا هیئت رئیسه مجلس است، افزود: شاهدیم که نمایندگان مجلس طبق ارتباط و دوستی که دارند اعضا هیئت رئیسه را در هر سال مشخص می‌کنند.

نقش مهم فراکسیون مستقل در تحولات

رضایی با اشاره به اینکه اعضای مستقل مجلس نقش مهمی در تغییر و تحول مجلس دارند بیان کرد: با توجه به اینکه نمایندگان مستقل بخش قابل توجهی از خانه ملت را تشکیل می‌دهند بنابراین نقش این افراد همواره در بسیاری از مواقع ضروری مانند استیضاح، رای آوری وزرا و .... به خوبی قابل لمس و مشهود است.

وی بیان کرد: طیف مستقل مجلس همواره به سمتی حرکت می‌کنند که منافع‌شان را بتوانند تامین کنند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه سرنوشت یازدهمین دوره انتخابات مجلس به مسائل اقتصادی مملکت گره خورده،افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط اقتصادی جامعه به گونه‌ای شده که قشر کمی از جامعه همواره به مسایل سیاسی اهمیت می‌دهند بنابراین قشر عظیمی از مردم به دور از نگاه سیاسی و با در نظر گرفتن منافع شخصی همواره از وضعیت خوب اقتصادی استقبال می کنند.

نماینده شیراز در مجلس گفت:شرایط بد اقتصادی کشور کرختی، ناامیدی و بی روحی را در مردم ایجاد کرده به‌طوری‌که این مهم سبب شده پیش بینی آینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  برای افراد و فعالان سیاسی دشوار شود.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه شرایط موجود کشور جذابیت و نشاط را در مردم کاهش داده، ادامه داد: سیاست کلی و داخلی کشور نقش مهمی در پای صندوق آمدن مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

به گفته رضایی عدم تغییر و بهبود اقتصادی کشور باعث می شود  قشر عظیمی از مردم در انتخابات پیش رو شرکت نکنند و تنها تعداد کمی از افراد بر اساس تکلیف و اعتقاد پای صندوق رای بیایند.

نماینده شیراز در مجلس معتقد است: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افرادی که نگاه و شعار اقتصادی قوی‌تری دارنداز  شانس بهتری برخوردار هستند.

نماینده شیراز در مجلس خاطر نشان کرد: وضعیت بد اقتصادی و اجتماعی در یکی دوسال اخیر سبب می شود افراد جامعه به مراتب از سیاست و اتفاقات روز فاصله گرفته و در مشارکت های اجتماعی کمترین نقش را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز