خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت؛

بهره برداری از خط تولید شیشه های ضد گلوله و امنیتی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۰۹۱

خط تمام اتوماتیک تولید شیشه های ضد گلوله و امنیتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار شد، طرح توسعه شرکت شیشه کاویان جام، شامل خط تولید تمام اتوماتیک انواع شیشه ضد گلوله و امنیتی راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

 مدیر عامل گروه صنعتی شیشه کاویان جام شیراز در این مراسم گفت: این خط تولید تمام اتوماتیک برای نخستین بار در جنوب کشور در شهرک صنعتی شیراز راه اندازی و این شرکت را در شمار معدود سازندگان این شیشه ها در ایران قرارداده است.

احمد رضازاده افزود: این خط جدید تولید با سرمایه گذاری افزون بر 150میلیارد ریال راه اندازی و  ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار متر مکعب از شیشه های ضد گلوله فراهم شده است.

رضازاده تصریح کرد: این شیشه‌ها در بانک ها، صرافی ها، طلافروشی ها و ساختمان‌های امنیتی کاربرد دارد و در برابر گلوله و ضربه مقاوم است.

مدیر عامل گروه صنعتی شیشه کاویان جام شیراز با بیان اینکه این محصول تولیدی گواهینامه های کیفیت  و استاندارداردهای ملی را اخذ کرده است، گفت: علاوه برآن این محصولات توسط نیروی انتظامی نیز در زمینه مقاومت در برابر گلوله، آزمایش و موفق به دریافت تاییدیه ایمنی شده است.

وی با بیان اینکه تولیدات این مجموعه پاسخگوی تامین نیاز استان فارس و سایر استان های همجوار در زمینه شیشه های ضد گلوله است، گفت: انتظار ما از فعالان بخش اصناف و نیز دستگاه های دولتی استان این است که محصولات را با کیفیت بهتر و قیمت رقابتی از این مجموعه تامین کنند. 

رضازاده همچنین به سوابق این گروه صنعتی در تولیدسالانه 500هزارمترمکعب انواع شیشه های دوجداره، چند جداره، سکوریت و لمینت اشاره کرد و گفت: تمامی محصولات این کارخانه استاندارهای ملی را اخذ کرده است.

رضازاده اشتغال مستقیم این مجموعه صنعتی را 40نفر اعلام کرد و گفت: علاوه برآن برای 100نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در آیین افتتاح این خط تولید با قدردانی از بخش خصوصی برای راه اندازی این مجموعه صنعتی، اشتغال و تولید را مهمترین رکن توسعه پایدار اعلام کرد و گفت: باید سرمایه ها به سمت تولید و اشتغال سوق داده شود و دولت نیز حمایت کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای توسعه و معادن استان فارس از تشکیل کارگروهی ویژه به منظور فعال سازی بخش معادن خبر داد و گفت: در این زمینه ۲۰ معدن کوچک مقیاس در استان فارس تاکنون شناسایی شده است.

غریب پور همچنین از انجام فراخوان برای جذب سرمایه گذار در این معادن خبر داد و گفت: به زودی کار فراوان انجام و امیدواریم با جذب سرمایه گذار شاهد توسعه بخش معادن فارس و ایجاد اشتغال پایدار باشیم.

وی در ادامه از مهم ترین نکته هایی که با مشارکت ایمیدرو در استان فارس در مراحل اجرایی است را طرح آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد اعلام کرد و گفت: تمهیداتی در نظر گرفته شده تا مرحله نخست این طرح با سرمایه گذاری ۱.۲میلیارد دلار امسال به بهره برداری برسد.

وی همچنین از آماده سازی  بندر پارسیان به منظور زیرساخت صادراتی محصولات طرح الومینیوم جنوب خبرداد و گفت: فاز نخست این طرح نیز امسال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز