خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای مطرح کرد:

مجموعه قضایی با کسانی که در روند اداری سنگ‌اندازی می‌کنند برخورد کند/ فارس یک استان کادرپرور و نیروپرور است

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۲۳۱

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه و فشار بر مردم گفت: قوه قضائیه به هر میزان که می‌تواند در حمایت از تولید داخلی و رونق تولید ورود می‌کند و ضمن مقابله با قاچاق با کسانی که در روند اداری سنگ‌اندازی می‌کنند برخورد کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری فارس گفت: امروز شیطان بزرگ با همه تلاش، ابزار و جنودش به سراغ ما آمده است و زمانی شیطان با همه تلاش می‌آید که بداند حریف قدرتمندی دارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه رجزخوانی آمریکا ناشی از قدرت نیست بلکه به دلیل ضعف است، گفت: اگر آمریکا در موضع ضعف در مقابل ایران نبود نیاز نبود که از همه توان علیه ایران استفاده کند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا خود را مقابل ایران و جبهه مقاومت ناتوان و ضعیف می‌بیند به همین دلیل تهدید نظامی می‌کند، از حربه اقتصادی استفاده می‌کند و از کشورهای یک وجبی حاشیه خلیج فارس برای ضربه به ایران استفاده ‌می‌کند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دشمن از جنود داخلی نیز استفاده می‌کند تا روحیه مردم را تضعیف کند، بیان کرد: مردم ایران همه هستی را در ید قدرت خدا می‌دانند و به همین دلیل زهی خیال باطل که بتوانند روحیه مردم ایران را تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه وقتی مقابل چنین شیطانی قرار می‌گیریم باید با زیرکی، اتحاد و همدلی به مقابله با شیطان پرداخت، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد و اصول و فروع را با هم اشتباه نگرفت همچنین به دوست و دشمن توجه کرد و برخی حشرات را با عناصر گزنده اصلی اشتباه نگرفت.

معاون اول قوه قضاییه‌ با بیان اینکه با ایمان قوی‌تر به وعده‌های الهی با هم‌افزایی بیشتر و همدلی در مقابل شیطان می‌ایستیم، عنوان کرد: اختلاف نظر سیاسی و اجتماعی همیشه وجود دارد اما همه در مقابل دشمن خارجی یک صدا هستیم.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه استان فارس یک استان کادرپرور و نیروپرور است، تصریح کرد: خدائیان از یک استان کوچک به فارس آمد اما امروز معاون قوه و در عالی‌ترین سطح قرار گرفته، القاصی‌مهر نیز همین گونه امروز به عنوان دادستان پایتخت بزرگ انتخاب شده و صالحی دادستان شیراز نیز به عنوان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان انتخاب شده است. 

وی با بیان اینکه هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم، بیان کرد: تا رسیدن به این نقطه که قوه قضاییه در تراز جمهوری اسلامی شود، فاصله بسیار است و باید خیلی تلاش کرد.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه برخی از کارها خلاف شان دستگاه قضایی است و نباید انجام شود، خطاب به مجموعه قضایی حاضر در جلسه گفت: باید هم از دستگاه قضایی صیانت و هم نیروی انسانی را حفظ کنید چرا که سرمایه اصلی ما نیروی انسانی است. 

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه باید دستگاه قضا را از فتنه شیطان و شیطان صفتان حفظ  کرد، افزود: این امر با نظارت مستمر بر زیرمجموعه محقق می‌شود. 

معاون اول قوه قضائیه نیز توصیه‌هایی به قضات حاضر در جلسه کرد و گفت: اجرای به موقع احکام را جدی بگیرید، زحمات نیروی انتظامی و همکاران قضایی در نهایت تبدیل به حکم می‌شود باید در احکام مدنی و کیفری بررسی کنید و اگر حکمی را نمی‌شود اجرا کرد اعلام کنید. این موضوع را در قالب دستور حساب کنید که اگر حکم اجرا نمی‌شود به قوه اعلام کنید. 

وی با بیان اینکه اهتمام جدی به حقوق مردم داشته باشید چرا که حق الناس در اسلام خیلی مهم است، بیان کرد: اسلام برای جان، آبرو و ناموس مردم اهمیت زیادی قائل است در دستگاه قضا نیز باید این امر مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه برخورد  قاطع و به موقع با مفسدین و مجرمین باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: دیرهنگام عمل کردن ممکن است اثر مقابله با جرم را از بین ببرد، قاطع و بدون تبعیض باشید. 

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: با کسانی که در این شرایط اقتصادی با کسانی که گرانفروشی و احتکار می‌کنند و در توزیع یا صادرات و واردات خلل ایجاد می‌کنند یا با استفاده از فضای مجازی جامعه را تشویش می‌کنند برخورد قاطع داشته باشید. 

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه فضای مجازی امروز یک بلای خانمان‌سوز شده است، تصریح کرد: فناوری‌ای که می‌تواند به نفع مردم و کشور استفاده شود امروز علیه نظام و مردم به‌کار می‌رود، بسیاری از جرائم در این فضا تبلیغ و آموزش داده می‌شود. 

وی گفت: مقابله با تهدیدات فضای مجازی به عهده شورای عالی فضای مجازی با ریاست رئیس جمهور است اما این امر سلب مسئولیت از دیگران نمی‌کند و همه دستگاه‌ها از قوه قضا گرفته تا اطلاعات باید با تهدیدات فضای مجازی که بنیان خانواده را تضعیف می‌کند و انواع جرائم را توسعه می‌دهد، برخورد کنند. 

وی تصریح کرد: باید همه دستگاه‌های اجرایی، سیاسی و انتظامی استان در کنار نماینده ولی‌فقیه و نمایندگان مردم در مجلس باید از فعالیت‌های صحیح اقتصادی حمایت کنند تا مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز