خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد:

حمله ملخ‌ها امنیت غذایی را تهدید می‌کند/ ادارات سلامت محوری را ترویج کنند/ ملخ‌مرده غیرقابل مصرف است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۳۳۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: حمله ملخ یک آفت است که باید با آن مقابله کرد، چرا که امنیت غذایی را تهدید خواهد کرد و نهایتا با کمبود تولیدات غذایی مواجه خواهیم شد .

به گزارش ایلنا، علی بهادر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهترین سرمایه هر کشوری، نیروی انسانی است، افزود: افراد یک کشور باید دارای دو مشخصه آموزش خوب و سلامت باشند، این دو ویژگی لازمه پیشرفت هر جامعه‌ای است . 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: دنیای امروز از بیماری‌های عفونی عبور کرده و گرفتار بیماری‌های شهرنشینی که غیرعفونی بوده و عموما به تغذیه نامناسب ارتباط دارد متبلا شده است.

بهادر شعار هفته سلامت امسال را مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت برشمرد و گفت: برخی کشورها پوشش همگانی سلامت را ندارند اما برخی از آن رد شده و به مسائل دیگری تمرکز کرده‌اند . 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با تصریح بر اینکه چاقی ام‌الامراض است، مدارس کوچک و آپارتمان نشینی را از معضلاتی دانست که میزان تحرک‌ها را کاهش داده و افزود: وجود پارک‌های بزرگ در شهرها براساس سرانه جمعیت لازمه سلامت و گذران اوقات فراغت افراد است . 

حمله ملخ‌ها امنیت غذایی را تهدید می‌کند/ ادارات سلامت محوری را ترویج کنند/ ملخ‌مرده غیرقابل مصرف است

وی با اشاره به اینکه کوه‌ها و فضاهای اطراف شهر توسط‌سازمان‌ها و نهادها اشغال شده است، ادامه داد: این سازمان‌ها اجازه ورود افراد را نمی‌دهند. این درحالیست که این فضاها باید به پارک هایی تبدیل شوند که مردم بتوانند در روزهای تعطیل از آنها استفاده کنند.

بهادر خاطر نشان کرد: همه اداره‌ها باید سلامت محوری و ترویج آن را در دستور کار خود قرار دهند . 

بهادر افزود: شهرداری‌ها به جز احداث پارک‌های بزرگ، باید پیاده راه های ایجاد کنند که موجب آسیب مردم در زمان پیاده‌روی نشود . 

وی با بیان اینکه مصرف خوراکی برخی انواع ملخ در نقاطی از ایران وجود دارد، گفت: ملخ مرده غیرقابل مصرف است که در کل ملخ دارای ارزش غذایی زیادی نیست و مصرف آن توصیه نمی‌شود.

وی بیان کرد: سمپاشی و ایجاد طعمه و گودال پس تخم‌ریزی را دو راه مبارزه و کاهش ملخ‌ها به مزارع و مراتع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مراقبین سلامت کارمندان دانشگاه نیستند، ادامه داد: تعرفه پزشک خانواده در کشور توسط وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه گر مشخص شود .

 به گفته وی مطالعه مراقبین جزیی از تعرفه پزشکان خانواده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز