خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس فارس خبر داد:

خدمات‌رسانی به سیل زدگان همچنان ادامه دارد/ نجات دو کودک غرق‌شده در سیلاب دروازه قرآن شیراز

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۳۱۶

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه روند ارایه خدمات رسانی به سیل زدگان شیراز همچنان ادامه دارد، از نجات دو کودک غرق شده در سیلاب دروازه قرآن خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدجواد مرادیان با اشاره به استمرار ارایه خدمات در مناطق سیل زده شیراز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس گفت: در روز حادثه علاوه بر 34 دستگاه آمبولانس اورژانس 115 شیراز، 25 دستگاه آمبولانس از سوی نیروهای‌سپاه، نیروی انتظامی، شرکت نفت و بخش خصوصی اضافه شد بنابراین با 59 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه، توانستیم علاوه بر خدمات سطح شهر، به 110 نفر از حادثه دیدگان سیل خدمات درمانی ارایه دهیم.

وی با اعلام اینکه در روز حادثه خدمت رسانی به دیگر شهروندان مختل نشد و توانستیم به تمام مصدومان خدمت رسانی کنیم، اظهار کرد: با حضور به موقع و ارایه خدمات به مصدومان در ساعات اولیه و با تلاش به موقع نیروهای اورژانس 115 شیراز، دو کودک غرق شده در سیل که نشانه های حیاتی آنان مختل شده  بود، از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در روز حادثه، تجمیع مصدومان و قرار دادن بیمارستان مادر و کودک غدیر به محل پست فرماندهی بود که توانستیم مصدومان را به بیمارستان های فوق تخصصی دانشگاه انتقال دهیم، افزود: در همان روز حادثه نیروهای اورژانس 115 فارس، یک هزار 267 ماموریت در سطح استان انجام دادند که 320 ماموریت آن مربوط به کلانشهر شیراز بوده که بخشی از این ماموریت ها نیز در محل وقوع سیل گزارش شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه افزود: در مناطقی مانند نصر آباد، سلطان آباد و دیگر مناطق شیراز، بیشترین مشکل شهروندان، آب گرفتگی معابر بود که با تلاش شبانه روزی نیروهای خدمت رسان مشکل رفع شد.

دبیر ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه کارگروه ویژه در علوم پزشکی شیراز از لحظات ابتدایی حادثه تشکیل شد، گفت: اکیپ‌های مختلفی شامل پزشک، پرستار و کارشناس پرستاری و 8 اکیپ شامل پزشک، پرستار و کارشناس پرستاری به بیمارستان ‌ها و چهار اکیپ به کمپ ‌های مسافران برای حمایت روانی از خانواده‌های بازماندگان و ارایه خدمات اعزام شدند.

مرادیان یادآور شد: در نوروز امسال به صورت شبانه روزی، اورژانس فارس به طور میانگین پاسخگو به یک هزار و 436 شهروند بوده که بخشی از این تماس‌ها مشاوره و تعدادی دیگر نیاز به اعزام کادر تخصصی اورژانس بوده است.

رئیس اورژانس‌فارس‌گزارش داد: از بیست‌وهفتم اسفند 97 تا روز دهم فرودین ماه امسال،بیشترین مصدومیت تصادفات جاده ای فارس در شهرهای شیراز، کوار، سروستان، زرقان، کازرون، جهرم، مرودشت و فسا به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز