خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

تزریق ناامیدی در جامعه فلاکت بار و دردناک است

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۳۲۸

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه تزریق ناامیدی در جامعه فلاکت بار و دردناک است، تاکید کرد: مشکلات و مصایب موجود در جامعه بر کسی پوشیده نیست اما در شرایط فعلی نباید ناامیدی را در جامعه بازتولید کنیم.

به گزارش ایلنا، بهرام پارسایی در نشست نمایندگان شیراز در مجلس با اعضای انجمن اسلامی معلمان استان فارس با بیان اینکه تا زمانی که تغییر و تحول بنیادین و اساسی در آموزش و پرورش ایجاد نشود، نباید انتظار توسعه و پیشرفت در این مجموعه را داشته باشیم، گفت: کشورهایی که به آموزش و پرورش توجه داشته‌اند، به امکانات و پیشرفت‌های مناسبی دست یافته اند.

وی افزود: نباید فراموش کرد که آموزش و پرورش به عنوان یکی از بنیادی‌ترین وزارتخانه‌ها می‌تواند نقش مهمی را در تمام بخش‌های جامعه ایفا کند اما متاسفانه در شرایط فعلی چنین تغییراتی در این وزارتخانه دیده نمی‌شود.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه استارت کار و تغییر در آموزش و پرورش باید توسط وزیر زده شود، اظهار داشت: این در حالی است که یک وزیر توانمند و از جنس فرهنگیان می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه فرهنگیان باشد.

پارسایی با اشاره به اینکه استیضاحم را از وزیر آموزش و پرورش پس نگرفته‌ام، تصریح کرد: ضمن احترامی که به مقام عالی وزارت قایلم اما نقدهای جدی بر عملکرد ایشان دارم به طوری که در دو سری که قرار بود ایشان استیضاح شود، بنده به عنوان یکی از افراد امضاکننده بودم.

وی با بیان اینکه لابی‌گری‌های وزارت آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: از حد نصاب افتادن آرا نمایندگان در موضوع استیضاح آموزش و پرورش درست در زمانی که اتفاق مدرسه زاهدان رخ داد، امری تاسفبار است.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید از حق معلمان تمام قد دفاع کند، ابراز داشت: موکلان مردم در مجلس تنها در کنار وزیر می‌توانند از حق و حقوق معلمان دفاع کنند و این در حالی است که وزیر بهداشت به دلیل اینکه نتوانست مطالبات بازنشسته‌های وزارت متبوع خود را بگیرد، استعفا کرد.

پارسایی با بیان اینکه وزیر آموزش در جهت گرفتن حق و حقوق معلمان پای کار نیست، یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش باید در فصل بودجه‌ریزی پاشنه کفش را بالا بکشد و در جهاتی هم اگر نیاز بود برای دفاع از حق و حقوق معلمان در مقابل دولت بایستد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۱۳ الی ۱۴ میلیون نفر اعم از معلم، دانش‌آموز و... زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش هستند بنابراین وزیر در بسیاری از مسایل نباید در جهت تحقق حق و حقوق معلمان کوتاهی کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با تاکید بر اینکه استعفای وزیر آموزش و پرورش به دلیل عملکرد نامناسب می‌توانست حرمت فرهنگیان و معلمان را نگه دارد، عنوان کرد: متاسفانه این اتفاق در عمل رخ نداد.

پارسایی با بیان اینکه مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان باید از جامعه فرهنگیان باشد، گفت: با توجه به اینکه بخش‌هایی مانند صندوق بازنشستگی، نیازی به بودجه ندارد اما ما شاهد ضعف‌ها و ناتوانی‌هایی در فعالیت این بخش هستیم و این در حالی است که انتخابات ریاست این صندوق به صورت صوری انتخاب شد بنابراین دلیل وجود ندارد که افراد غیرفرهنگی در این صندوق فعالیت کنند.

به گفته وی، وزارت آموزش و پرورش باید به گونه‌ای عمل کند که علاوه بر حفظ شان و مقام فرهنگیان معیشت این قشر ارزشمند را تامین کند اما تا زمانی که وزیر فعلی در این وزارتخانه حضور دارد بعید می‌دانم که مشکلات فرهنگیان حل شود.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه سند تحل بنیادین آموزش و پرورش پوسته‌ای بیش نیست،‌ اظهار داشت: این در حالی است که این سند در حد شعار و تئوری تنظیم شده است به طوری که نکته امیدوارکننده‌ای در این مجموعه وجود ندارد.

پارسایی با بیان اینکه قبل از ورود به موضوعات و مشکلات آموزش و پرورش به ذهنم خطور نمی‌کرد که تا این حد فساد در آموزش و پرورش وجود دارد، تصریح کرد: علیرغم منابعی و سرمایه‌ای کلانی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد اما متاسفانه زیرمجموعه این وزارتخانه از لحاظ معیشت و اقتصاد دچار مشکل هستند.

وی با بیان اینکه قوانین دست و پای نمایندگان را بسته است، خاطرنشان کرد: اگرچه نمایندگان مردم مجلس اجازه تصویب قوانین هزینه‌بر را در مجلس ندارند بنابراین در جهت تصویب قانون باید محل هزینه آن را تامین کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اینکه تزریق ناامیدی در جامعه فلاکت بار و دردناک است، ابراز داشت: مشکلات و مصایب موجود در جامعه بر کسی پوشیده نیست اما در شرایط فعلی نباید ناامیدی را در جامعه بازتولید کنیم.

به گفته پارسایی، وجود فساد، تبعیض، سومدیریت‌ها در جامعه باعث ایجاد یاس و نا امیدی در جامعه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز