خبرگزاری کار ایران

در آستانه همایش ملی"ریحانه النبی"صورت گرفت؛

دیدار هیات امنای همایش ملی ریحانه النبی با مراجع تقلید در قم

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۱۴۵

هیات امنای همایش ملی ریحانه النبی با حضرات آیات جوادی آملی و صافی گلپایگانی در شهر قم دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز اسلامی فاطمیه (س)، حجت الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری رئیس هیات موسس مرکز اسلامی فاطمیه(س) در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی ضمن ارائه گزارشی در خصوص برگزاری 2 دوره همایش ریحانه النبی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) نماد راستین نبوت، امامت و ولایت است و تاسی به ایشان و شناخت ویژگی‌های شخصیتی، تاریخی و تاثیر شخصیت‌شان در دنیای اسلام و تشیع غیرقابل انکار است.

وی افزود: برگزاری سالانه همایش ملی ریحانه ‌النبی در ایام مبارک تولد ایشان (هشتم اسفند) بهانه‌ای است برای شناختن و شناساندن شخصیت این بانوی بزرگ اسلام است.

وی اظهار داشت: در این دوره علاوه بر جایزه ادبی ریحانه و برنامه‌های شب شعر و داستان ریحانه و سخنرانی علمی و جشن‌های مردمی، کتاب سال ریحانه النبی نیز انتخاب می‌شود و از این پس در هر سال به بهترین کتابی که پیرامون زندگی و سیره و شخصیت ایشان منتشر می‌شود جایزه ویژه ای تعلق خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لاری تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا در سال های آتی این جایزه را در 2 بخش ملی و جهانی اهدا کنیم.

آیت الله جوادی آملی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری سالانه همایش ریحانه النبی گفتند: شما چون در زمینه معرفی حضرت زهرا (س) یک گام جامع برداشتید، این تلاش شما از مرزهای ملی و منطقه ای خواهد گذشت و بین المللی خواهد شد.

ایشان افزودند: وقتی از وحی و عقلانیت وحیانی سخن به میان می آید این سخن می تواند جهانی شود.

ایشان، ضمن تاکید بر جایگاه بانوی بزرگ اسلام و زنان در فرهنگ دینی و قرآنی تصربح کردند: کسی اجازه حرف زدن درباره زن و مقام او را دارد که او را آفریده باشد و وقتی به کلام خدا مراجعه می کنیم می بینیم که خداوند در قرآن نمی گوید حضرت مریم نمونه زنان خوب است بلکه می گوید نمونه مردم خوب است که این حرف باید جهانی شود.

آیت الله جوادی آملی، با اشاره به اینکه این جامعه را عاطفه می گرداند افزودند: زن صاحب این ویژگی است و صله ارحام که مورد تاکید دین قرار گرفته براساس عاطفه مادر بنا شده چرا که رحامت از مادر است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: خداوند این هنر را به زن داده که رحامت و صله رحم از راه او سامان پذیرد، پس زن این عظمت و جلال را دارد و بنابراین باید از برگزاری این همایش بیشترین استفاده در تبیین این مسائل برده شود و به این امر توجه شود که حضرت زهرا (س) خود به تنهایی یک امت است.

بر اساس این گزارش، هیات امنای همایش ریحانه النبی با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز دیدار کردند.

در این دیدار، آیت الله صافی گلپایگانی پس از استماع گزارش رییس هیات موسس مرکز اسلامی فاطمیه (س) در خصوص اقدامات انجام شده در جهت برگزاری سومین همایش ریحانه النبی تصریح کردند: قطعا از برگزاری این همایش خجسته بیش از هر کس فرزند ایشان حضرت امام زمان (عج) خشنود خواهند شد.

ایشان افزودند: پرداختن و توجه کردن به زندگی ویژه حضرت زهرا (س) پرداختن به گوهر دین مبین اسلام و دردانه پیامبر(ص) است و من از دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی قدردانی می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز