خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شیراز در مجلس مطرح کرد:

مردم کالاهای گران را تحریم کنند/ برخی به بهانه دلسوزی برای نظام از تحریم‌ها سوء استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۲۸۷

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در شرایطی که نظارت و دقت رها شده است مردم باید با عزم راسخ و جدی وارد میدان شوند، گفت: در شرایط فعلی نیاز است تا مردم با همکاری یکدیگر در راستای مبارزه با سودجویان و افرادی که به دنبال رانت هستند کالاهای گران را تحریم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام پارسایی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان اینکه بخشی از مسایل و مشکلات غیرقابل انکار جامعه امروز  به تحریم ها باز می‌گردد، گفت: سودجویی افراد و عدم نظارت دقیق بر مسایل مختلف ارزی از دیگر بخش هایی است که باعث شده مشکلات عدیده ای برای کشور ایجاد شود.

پارسایی افزود: علیرغم اینکه ترامپ در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هشدارهای جدی مبنی بر خروج آمریکا از برجام را داده بود اما نتواسنتیم در این بخش برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: ورود کشور به اتفاقاتی مانند گرانی‌های اخیر و عدم کارشناسی در بسیاری از بخش‌ها سبب شد که به صورت ناگهانی در دام تحریم ها قرار بگیریم.

عضو فراکسیون امید بیان کرد:  نبود یک برنامه ریزی در مواردی مانند مبارزه با فساد و بخش ارزی سبب شده که یکسری افراد زالو صفت و سودجو از این اتفاقات بهره برداری کنند.

مردم کالاهای گران را تحریم کنند/ برخی به بهانه دلسوزی برای نظام از تحریم‌ها سوء استفاده می‌کنند

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه در دوران تحریم های گذشته افراد سودجوی زیادی مانند بابک زنجانی توانستند با استفاده از فرصت تخلف های گسترده مالی زیادی انجام دهند، گفت: این افراد فاسد و سودجو در هر موقعیتی مانند تحریم‌ها با استفاده از فرصت های متعدد خون مردم را می مکند و این در حالیست که آنها در حال حاضر با پوشش های ظاهر فریبی و بهانه هایی مانند دلسوزی برای نظام و با داشتن تجربه قبلی و کافی دوباره وارد این عرصه شده اند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه رانت زیادی در واردات فعلی کشور وجود دارد، ادامه داد: این در حالیست که چند نرخی شدن ارز در ماه‌های گذشته باعث شد رانت‌های کلان و گسترده ای ایجاد شود که بهبود این شرایط نیازمند ورود جدی و دقیق واحدهای نظارتی است.

پارسایی با بیان اینکه کسانی که با ارز دولتی گوشت وارد کردند به صورت کامل مشخص هستند، ادامه داد: اما عدم نظارت دقیق و نبود یک مکانیزم دقیق در این بخش باعث شده که این گوشت ها با نرخ ارز آزاد در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: از آن جا که در شرایط خاصی قرار داریم اگر خواستار بهبود در وضعیت نظارت هستیم باید در مرحله نخست مکانیزم دقیق و منظمی را تعریف کنیم که به واسطه آن بتوان از بی‌نظمی‌های موجود در بازار جلوگیری کرد.

وی در ادامه سخنانش به سودجویی افراد در موضوع نیشکر هفت تپه اشاره کرد و افزود: طبق پیگیری هایی که در موضوع نیشکر هفت تپه انجام دادیم متوجه شدیم که کل ارز مورد نیاز آنها 12 میلیون دلار بوده است که برخی افراد با زد و بند و ارایه مدارک سوری مبلغی بالغ بر 280 میلیون یورو پول دریافت کرده اند بطوریکه یک ریال از این مبلغ برای اهداف مورد نظر کارخانه هزینه نشده است.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در واردات مواد و کالاهایی مانند غلات دام و طیور، گوشت رانت وجود دارد، ادامه داد: از آنجا که این کالاها با ارز 4200 تومانی تهیه و وارد کشور می‌شود بنابراین عرضه این محصولات با ارز واقعی از تورم و گرانی‌ها جلوگیری می کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه هر موضوعی که دست سودجویان را کوتاه کند باید در بخش ملی اجرا شود، ادامه داد: این در حالیست که موفقیت این طرح ها در پایتخت می تواند در کل کشور اجرا شود و در شرایط فعلی به دلیل فرصت محدود چنین مسایل مهمی باید به فوریت انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز