خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی دفتر مقابله با تحریم‌ها در بخش اصناف

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۶۲

راه‌اندازی دفتر پیش‌گیری و مقابله با تحریم‌ها در مرکز اصناف و بازرگانان امکان احصای مهمترین مشکلات اتّحادیه‌ها و واحدهای صنفی را فراهم کرد.

به گزارش ایلنا از شاتا ، سیّد جواد احمدی، رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت، با تاکید بر برگزاری جلسات مستمر با اتّحادیه‌ها و نمایندگان اصناف در دو ماه گذشته از سوی این دفتر گفت: با تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، بسیاری از صنوف تولیدی ما دچار مشکلات متعدّد شدند،در نتیجه گزارش‌های فراوانی در خصوص مشکلات این واحدهای صنفی به دست ما می رسید و ما موضوع را پیگیری کرده و در قالب گزارشی آن را به مقام عالی وزارت منعکس می کردیم .

وی ادامه داد: با توجّه به فراگیر شدن موضوع در برخی رسته‌ها و فعّالیّت‌ها، وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولیت راه اندازی این دفتر را به مرکز اصناف و بازرگانان محوّل کرد .

احمدی با اشاره به این که برخی اتّحادیه‌ها،خصوصاً صنوف تولیدی در مسائلی مانند تأمین موادّ اوّلیّه، صادرات یا واردات و مسائل مرتبط با ارز دچار مشکل شده بودند،گفت: شرایط کار این دسته از صنوف طوری نیست که بتوانند همه موارد را راساً پیگیری نمایند.

وی به برنامه این دفتر که "دفتر پیش گیری و مقابله با تحریم‌ها" نام دارد اشاره کرد و ادامه داد: از همان ابتدا مقرر شد هر هفته با سه اتحادیه با حضور نمایندگان اتاق اصناف تهران و ایران مشکلات را بررسی کنیم.

وی گفت: در قالب گزارش‌های کارشناسی موضوعات مرتبط با خودمان را به زیربخش‌ها ارائه می‌کنیم و موضوعات مرتبط با وزارتخانه و حتی بیرون از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به مراجع ذی ربط ارائه می‌شود تا امکان پیگیری و حلّ آن فراهم شود.

وی با اشاره به این که این دفتر با هدف مقابله با فشار تشدید تحریم‌ها برای اولین بار راه‌اندازی شده است،گفت: مشکلات رخ داده برای اتّحادیه‌ها و صنوف متعدّد است؛ امّا این اقدام سبب شد فعّالان حوزه صنفی بدانند در صورتی که با مشکلی مواجه شدند به چه مرجعی مراجعه نمایند.

احمدی با اشاره به این که تأمین موادّ اوّلیّه برای تداوم فعّالیّت صنوف تولیدی از مهم‌ترین اولویت هاست تأکید کرد: در دوره‌های سخت اقتصادی لازم است از ظرفیت بالای جامعه صنفی چه در حوزه تولید و چه در حوزه توزیع بهره‌برداری لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز