خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس:

۲۸ درصد تصادفات استان به صورت رخ به رخ است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۶۷۲

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه ۲۸ درصد تصادفات استان به‌صورت رخ به رخ است، ابراز کرد: این نشان دهنده حواس پرتی و عجله راننده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا سیاهپور در جمع خبرنگاران افزود: موضوع بازنشستگی رانندگان با سابقه ۲۵ سال کار و ۵۵ سال سن، یکی از خواسته جدی کامیون‌داران است که این مهم نیاز به تامین اعتبار دارد و درحال حاضر مجلس درحال بررسی تامین بودجه مطالبه کامیون داران است. 

وی همچنین شاخص تن کیلومتر را یکی از راهکارهایی عنوان کرد که از اواخر شهریورماه با ابلاغ یک عدد ثابت براساس هزینه راننده، بیمه، بیمه شخص ثالث، درمان، سوخت و هزینه های مرتبط با موافقت اتحادیه کامیون داران مشخص شده است.

سیاهپور افزود: هزینه های متغیر براساس تجارب رانندگان در استان ها برپایه قیمت حمل در هر مسیر برای کالاهای عمومی از ۶ دیماه در سامانه حمل بار اعلام شد و براساس تائید صنف رانندگان این توافق صورت گرفته است.

وی درباره آمار تصادفات استان نیز گفت: استان فارس با ۱۳ ورودی اصلی و فرعی،  ۲ کریدور شمال و جنوب و با داشتن محورهای طولانی، یکی از استان‌های پر ریسکی است که احتمال تصادفات را بالا می‌برد. همچنین محورهای روستایی و شهری و تقاطع زیاد در استان منجر به حادثه هایی شده و این در حالی است که از نظر طول راه رتبه اول و میزان تردد کامیون جز استان‌های اول هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه در سه ماه منتهی به شهریور ۹۴، ۱۷۰ نقطه پرتصادف احصاء و ‌به استان ابلاغ شده، یادآور شد: این تعداد نقطه آشکارسازی و ایمن‌سازی شده تا به راننده اعلام خطر با تصادف قبلی شود. در ۶ ماه سال آینده حداقل ۵۰ درصد نقاط به سمت رفع ایراد و بهسازی خواهد رفت.

وی با بیان اینکه از ۲۸ هزار کشته طی ۱۰ سال گذشته به ۱۶ هزار نفر کاهش داشته ایم، عنوان کرد: در تصادفات جاده ای در فوتی ها ۵ درصد کاهش داشته‌ایم اما دغدغه ما حضور پراید در جاده است چراکه ۳۵ درصد تصادفات نوروزی با خودرو پراید و پژو است.

سیاهپور با بیان اینکه طول جاده های فارس از هزار و ۵۰۰ کیلومتردر ابتدای انقلاب به ۲۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است، عنوان کرد:  عمر مفید جاده های آسفالت فارس ۱۵ سال است که بعد از این زمان باید نگهداری کرد و در حال حاضر جاده ای در استان نداریم که خراب شده باشد. سیاهپور افزود: براساس استاندارد ها هر ۹ ماه یکبار باید جاده ها را خط کشی کنیم که برای خط کشی ها بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان براساس پیشنهاد پیمانکار باید هزینه کرد.

وی با بیان اینکه متوسط سرعت در استان فارس افزایش داشته، خاطر نشان کرد: در جاده های فارس سرعت ۲۲۰ کیلومتر هم داشتیم و درحالی در کشور متوسط سرعت ۷۹ کیلومتر است که در فارس ۸۶ کیلومتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین در خصوص پروژه های عمرانی قابل افتتاح همزمان با دهه فجر گفت: عملیات روکش و لکه گیری در محورهای استان، آسفالت حفاظتی و آسفالت گرم در بیش از 350 کیلومتر از راه های استان با اعتبار بیش از 49 هزار میلیون ریال صورت می گیرد.

به گفته سیاهپور اجرای عملیات درزگیری به طول بیش از 200کیلومتر با اعتبار بیش از 14 هزار میلیون ریال، اجرای عملیات تعویض و بهسازی محورها به طول 20 کیلومتر و اعتبار بیش از 69 هزار میلیون ریال، شانه سازی، تعمیر و نگهداری پل ها و احداث و تکمیل راهدارخانه مرکزی سروستان از جمله طرح های این اداره است که همزمان با دهه فجر انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز