خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در زنجان:

۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای ایران به دلیل خطای انسانی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۸۵۹

برابر اعلام پزشکی قانونی سال گذشته ۱۸ هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند / تنها یک یا چند دستگاه مسئول این تصادفات نیستند و باید با این معضل به عنوان یک مقوله اجتماعی برخورد کرد که عزم ملی را می‌طلبد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ایران ناشی از خطای انسانی است.
به گزارش خبرنگار «ایلنا» داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز(۳۱ اردیبهشت) در سومین همایش ملی تصادفات جاده‌ای و سوانح ریلی و هوایی اظهار کرد: برابر اعلام پزشکی قانونی سال گذشته ۱۸ هزار نفر در اثر تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مبحثحوادثجاده‌ای یک موضوع ملی است، ادامه داد: تنها یک یا چند دستگاه مسئول این تصادفات نیستند و باید با این معضل به عنوان یک مقوله اجتماعی برخورد کرد که عزم ملی را می‌طلبد.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه پنجم توسعه و کاهش ۱۰ درصد تلفات جاده‌ای در هر سال ادامه داد: متاسفانه نتوانسته‌ایم این کاهش را عملیاتی کنیم.
کشاورزیان با اشاره به اقدامات دولت قبل در زمینه تشکلیل کمیسیون ایمنی راه‌ها خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم تشکیل شورای ایمنی راه‌ها در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش تلفات جاده‌ای باشد، افزود: این شورا باید با دبیرخانه دائمی و نصب یک نفر به عنوان دبیر کل به کار خود ادامه دهد.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه نظارت بر شرکت‌های حمل و نقل اشاره کرد و افزود: مقرر شده است ایمنی اتوبوس‌ها از نزدیک مورد بازبینی قرار گیرد چون متاسفانه مشاهده می‌شود برخی از خودرو‌ها با نصب وسائل اضافی بر روی خودرو‌ها جان خود و سرنشین‌ها را به خطر می‌اندازند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه رسانه‌ها و سازمان‌های مردمی نهاد نیز می‌تواند دستگاه‌های متولی را در کاهش تلفات جاده‌ای یاری کنند، گفت: ۸۰ درصد تلفات جاده‌ای در ایران ناشی از خطای انسانی است و برای مقابله با این معضل نیازمند عزم ملی مردم و مسئولان هستیم.
به گفته کشاورزیان، دوربین‌های کنترل سرعت و سیستم‌های هوشمند در جاده‌های کشور نصی شده است که برنامه توسعه استفاده از سامانه‌های هوشمند در دستور کمار است.
وی با اشاره به اینکه یک هزار میلیارد ریال برای توسعه سامانه هوشمند کشور اختصاص یافته است، افزود: در همین راستا امسال محورهای تهران به بندرعباس، تهران به بندر امام، تهران، تبریز و مرز بازرگان از محل اعتبارات بخش خصوصی به دوربین‌های ثبت تخلف و سنسور توزین در حرکت مجهز می‌شوند.
این مقام کشور ادامه داد: در کنار سامانه هوشمند نظارت بیشتر بر عملکرد شرکت‌ها و ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌های نیز با جدیت دنبال می‌شود.
به گفته کشاورزیان امسال ۱۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارت این سازمان در بودجه سال جاری برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز