خبرگزاری کار ایران

در پیام نماینده شیراز به مناسبت روز خبرنگار مطرح شد؛

لزوم تلاش مسئولان در حمایت از ارتقاء منزلت اجتماعی و امنیت شغلی خبرنگاران

مسعود رضایی نماینده شیراز در مجلس با تبریک به مناسبت روز خبرنگار گفت: حمایت از خبرنگاران جهت ارتقاء منزلت اجتماعی آنان و همچنین تلاش برای حفظ امنیت شغلیشان باید در اولویت‌های مسئولان کشور قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در ادامه آمده است: 

در جهان امروز اهمیت رسانه، خبر و خبرنگار بر هیچ کس پوشیده نیست. گسترش بی حد و اندازه و روز افزون انواع رسانه و ابزار پیام رسان نشانگر اشتیاق مردم به آگاهی نسبت به جهان پیرامون است. رسانه به عاملی برای ارتباط نزدیک و سریع مردم با تمامی رویدادها تبدیل شده و تمامی این‌ها مرهون زحمات شخصی است که خبر را تهیه، تدوین و ارایه می‌کند. 

خبر به جامعه سمت و سو می‌بخشد. امروزه بسیاری از جریان‌های بزرگ سیاسی و اجتماعی دنیا با یک خبر کلید می‌خورد و به وقوع می‌پیوندد، خبرهایی که گاها منجر به تغییرات شگرفی مانند براندازی حکومت‌های خودکامه می‌شود و تمامی اینها نشان از اهمیت، قدرت و نفوذ خبر و خبرنگار دارد. 

خبرنگار پرده از حقایق بر می‌دارد و رسالتش آگاهی بخشی به جامعه و تنویر افکار عمومی است. خبرنگار به عنوان ناظر و منتقدی آگاه از جانب مردم درصدد واکاوی مسایل و رسیدن به حقیقت است و در این میان مهمترین موضوع ذات پرسشگر خبرنگار است که باید حفظ شود و به آن ارج نهاد. به راستی روز خبرنگار را می‌توان روز حقیقت نامید چرا که بسیارند مردان و زنان آزاده و شجاعی که در راه آزادی بیان و کشف حقایق، جان خود را فدا کردند. 

ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای عرصه رسانه و خبر به آن امیدم که شرایط برای فعالیت آزادانه اصحاب رسانه، به ویژه خبرنگاران کشور عزیزمان مهیاتر شود. نگاه داشتن حرمت خبرنگار نگه داشتن حرمت قلم است، هم چنان که خداوند در قرآن شریف سوره قلم می‌فرماید: ن و القلم و ما یسطرون (قسم به قلم و آنچه می نویسد).

حمایت از خبرنگاران جهت ارتقاء منزلت اجتماعی آنها و همچنین تلاش برای حفظ امنیت شغلیشان باید در اولویت‌های مسئولان کشور قرار بگیرد. 

کد خبر : ۳۹۷۹۱۱