خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان تاکید کرد:

برخورد قاطع دولت در مورد موضوع حقوق‌های نجومی

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم برخورد قاطع دولت با متصرفان به بیت‌المال و دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی و عزل و انفصال از مشاغل دولتی آنها تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور بر پیگیری مهم‌ترین خواست امروز مردم یعنی پیگیری و جدیت بیشتر در مورد حقوق‌های نامتعارف و نجومی تاکید کرد.

وی افزود: این خواسته مردم به حق است که بدانند در یک دستگاه یا نهاد حکومتی که کارمندان زحمتکش آن از ابتدا تا انتهای ماه، چشم به حقوق اندک خود دوخته‌اند تا بتوانند با تأمین حداقل‌های معیشتی شرمنده خانواده نباشند چه دلیلی دارد رئیس آن دستگاه ده‌ها برابر کارمندان خود حقوق دریافت کند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آیا زیبنده است در کشوری که بسیاری از جوانان آن برای دریافت وامی بسیار اندک، هفته‌ها و گاه ماه‌ها در تلاش و رنج و انتظارند، عده‌ای زیاده‌خواه به راحتی وام‌های کلان فوری به عنوان قرض‌الحسنه و با کارمزد بسیار اندک دریافت کنند؟

آیت‌الله کلانتری با بیان اینکه پس از افشای این‌گونه فسادها و هشدارهای رهبر عزیز انقلاب، تلاش‌هایی توسط دولت انجام شد که قابل تقدیر است تصریح کرد: آنچه برای مردم شریف کشورمان مشهود و مورد گلایه است، عدم قاطعیت و سرعت کافی در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات کم‌رمقی مانند استعفا و یا جابجایی سمت‌ها و یا حتی استرداد پول‌های به یغما رفته، هیچ یک جنبه عبرت‌آموزی و بازدارندگی ندارد بیان کرد: حداقل انتظار، محاکمه فوری این‌گونه افراد و عزل آنان و در صورت لزوم انفصال آنان از مشاغل دولتی هرچند به صورت موقت است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولان دولتی ما باید سخن کوبنده حضرت علی (ع) به یکی از کارگزاران خاطی خود را مورد توجه قرار دهند، که به او فرمودند «به خدا سوگند یاد می‌کنم! سوگندی از روی راستی و درستی! اگر به من برسد در اموال عمومی مسلمانان، به مقداری اندک یا بزرگ خیانت کرده برخلاف دستور صرف نموده‌ای، بر تو سخت خواهم گرفت، چنان سخت‌گیری که تو را کم‌مایه و گران‌پشت و ذلیل و خوار کند!

کد خبر : ۳۹۷۱۱۲